1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

GTA Vice City Next-Gen Edition: Fanouškovský projekt míří na moderní platformy navzdory tlaku od Take-Two

reklama

Fanouškovská komunita kolem série Grand Theft Auto znovu ukazuje, že jí nechybí kreativita a vytrvalost. Přes pokračující snahy Take-Two (mateřské společnosti studia Rockstar) zasáhnout proti neoficiálním úpravám, spatřil světlo světa mod s názvem GTA Vice City Next-Gen Edition. Jde o projekt, který si klade za cíl přenést legendární akci z roku 2002 do novějšího kabátku – a to se zaměřením na lepší grafiku, úpravy hratelnosti a celkovou modernizaci hry.

Vylepšená grafika a plynulejší hratelnost

Hlavním tahákem GTA Vice City Next-Gen Edition je vizuální upgrade, který má přinést ostřejší textury, realističtější stíny a odlesky. Mod makeři se snaží, aby Miami inspirované Vice City působilo co nejvíce jako místo z moderních open-world titulů. Kromě vylepšené grafiky se pracuje i na úpravách plynulosti hry, tedy na stabilnějším frameratu nebo minimalizaci chyb, které by hráčům kazily zážitek.

Foto: Revolution Team

Ačkoli se nejedná o oficiální remaster, autoři se podle svých slov pokusili přidat různé detaily, jež by se daly čekat od profesionálního týmu. Patří sem například působivější nasvícení nebo nově upravené modely některých budov, dopravních prostředků či postav. Ve finále by si tento projekt měl uchovat jedinečnou atmosféru Vice City, avšak v mnohem modernějším balení.

Vývojáři se tlaku nebojí

V posledních letech se vydavatel Take-Two, stojící za sérií GTA, nebál podnikat právní kroky proti fanouškovským modům, které zasahují do autorských děl Rockstaru příliš hluboko. A to často i v případech, kdy modmakeři na projektu pracovali jen z nadšení pro původní hru. Přesto se najde řada autorů, kteří riziko akceptují a dál se pouštějí do ambiciózních vylepšení starších titulů.

Podobně to vypadá i v případě GTA Vice City Next-Gen Edition. Autoři, kteří na tomto projektu spolupracovali, uvedli, že si uvědomují možné právní komplikace. Přesto považují svou práci za poctu původnímu titulu a chtějí zprostředkovat svěží herní zážitek komunitě, jež Vice City stále miluje. Ukazují tak, že i přes hrozby dopisů od právníků a stažení některých projektů z internetu se komunita modderů nevzdává.

Co nás čeká a nemine

Konkrétní obsah GTA Vice City Next-Gen Edition se zaměřuje nejen na grafiku, ale i úpravu některých mechanismů hry. Fanoušci například mohou očekávat:

  • Modernizované ovládání – citlivější pohyb postavy či vylepšené míření, inspirované novějšími díly série.
  • Výraznější efekty počasí – od realistických odrazů deště na silnici, až po detailní nasvícení, které lépe vykresluje západy slunce nad oceánem.
  • Úpravy vozidel – lepší fyzika či mírné úpravy interiérů i exteriérů aut, aby zapadaly do modernější vizuální koncepce.
  • Drobné příběhové detaily – modernizované cutscény či změny v dialozích (pouze v textové podobě), které dodávají vybraným postavám větší hloubku.

Vývojáři také zdůrazňují, že se snažili nenarušit základní ráz hry a zachovat kultovní 80. léta se všemi neonovými světly, plážemi a dobovým soundtrackem.

Budoucnost zůstává nejistá

Ačkoli modderská scéna pravidelně dokazuje, že dokáže přinášet originální nápady a uchovávat starší klasiky při životě, tlaky ze strany právních oddělení herních gigantů jsou dlouhodobě silné. Mnoho hráčů se proto ptá, zda mají podobné fanouškovské verze, remastery či next-gen úpravy budoucnost.

V poslední době došlo k několika případům, kdy Take-Two zasáhlo proti podobným projektům, ale zároveň víme, že komunita je velmi odhodlaná. Autoři se často uchylují k šíření souborů přes méně nápadné internetové kanály nebo vytvářejí odlehčené verze s odkazy na externí úložiště. Taková aktivita však není zdaleka ideální pro hráče, kteří by rádi oficiální podporu a méně rizika.

Odkaz do budoucna

Není překvapením, že právě Vice City se dočkává tolika fanouškovských modifikací. Je to titul, který se do srdcí hráčů zapsal především svým neodolatelným retro stylem, hudbou a charismatickým protagonistou Tommym Vercettim. Mnozí považují Vice City za jednu z nejlepších her v celé sérii, a proto se k ní s radostí vracejí – ideálně v lepší grafice a s modernějšími mechanikami.

Ať už GTA Vice City Next-Gen Edition ustojí případný nápor právníků z Take-Two, nebo projekt nakonec zmizí v útrobách internetu, jisté je, že odhodlání hráčské komunity posouvat starší hry na vyšší úroveň jen tak neuhasne. Prozatím si milovníci Vice City mohou užít aspoň krátký návrat do osmdesátek ve vyšším rozlišení a s řadou vylepšení, která jim do hry vdechla sama komunita.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

Novinky

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

reklama

spot_img

reklama

reklama