7.8 C
Czech
Středa, 10 prosince, 2025

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

reklama

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou „Anniversary“, slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Darren Bacon, zkušený vývojář ze studia 343 Industries (nyní již přejmenovaného na Halo Studios), se v nedávném rozhovoru pro VideoGamer Podcast rozhodl otevřeně promluvit o pozadí absence remasteru Halo 3. Podle něj nebyla příčinou absence remasteru neochota ani nedostatek zájmu ze strany studia. Naopak, tým měl ambice projekt realizovat, ale problém spočíval především v omezených lidských a časových zdrojích.

V období po vydání Halo 5: Guardians se studio výrazně zaměřovalo na dlouhodobou podporu této hry, což si vyžádalo většinu dostupných kapacit vývojářského týmu. Současně se již začalo intenzivně pracovat na nové, velmi ambiciózní hře Halo Infinite. Vývojáři tak jednoduše neměli dostatek kapacity na to, aby mohli paralelně vytvářet ještě další velký projekt, jako by byl remaster třetího dílu Halo.

Problém s krátkodobými kontrakty zaměstnanců

Další klíčovou komplikací, kterou Darren Bacon podrobně vysvětlil, byla velká závislost 343 Industries na krátkodobých pracovních kontraktech. Zaměstnanci s dočasnými smlouvami typicky působili ve studiu pouhých 18 měsíců, což bylo příliš krátké období na to, aby se mohl realizovat projekt typu remasteru. Tento systém navíc vytvářel stálé problémy v kontinuitě vývoje, protože noví pracovníci se museli neustále zapracovávat do probíhajících projektů, což vývoj výrazně zpomalovalo.

Bacon nicméně dodal, že situace se za poslední roky dramaticky změnila. Studio se zbavilo zmíněného problému s krátkodobými kontrakty a nyní disponuje stabilnějším a zkušenějším týmem. Tato změna podle něj značně zvyšuje šance, že se remaster Halo 3 nakonec přeci jen jednou uskuteční.

I když zatím není žádná oficiální zpráva o přípravě remasteru, fanoušci mohou stále zažít Halo 3 díky kolekci Halo: The Master Chief Collection. Hra je dostupná na Xboxu a PC s modernizovanou grafikou a oblíbenými multiplayerovými režimy, včetně klasického Forge módu a všech původních 24 map.

Navíc se začínají objevovat spekulace, že Halo: The Master Chief Collection by se mohla objevit také na dalších platformách, jako je Nintendo Switch 2 a PlayStation 5, což by kultovní sérii otevřelo cestu k ještě širšímu publiku.

Ačkoliv budoucnost remasteru Halo 3 zatím zůstává nejasná, jedno je jisté – kultovní status hry není závislý na modernizované verzi. Fanoušci se však nepřestávají ptát a doufat, že ikonická hra jednoho dne svůj vytoužený facelift přeci jen dostane.

reklama

reklama

spot_img

Články

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

reklama

Novinky

Tvůrci Horses přiznávají, že další hru už zřejmě neudělají

Indie horor Horses se dostal do centra sporu o hranice cenzury. Hra zmizela z hlavních platforem ještě před vydáním a tvůrci teď otevřeně mluví o tom, že studio pravděpodobně další titul neudělá. Příběh malé italské firmy tak ukazuje, jak křehké postavení mají autoři mimo hlavní proud.

Warner Bros. Games stojí před největší změnou ve své historii

Netflix potvrdil, že chce koupit Warner Bros. za 82,7 miliardy dolarů. Pokud obchod projde, získá nejen filmové a seriálové značky, ale i kompletní videoherní divizi Warner Bros. Games. O tu však soupeří také Paramount, který podal vlastní nabídku. Herní studia tak čekají měsíce nejistoty, během nichž se rozhodne o jejich budoucnosti.

Expedition Project v ARC Raiders startuje 17. prosince a nabídne dobrovolný wipe i trvalé odměny

Embark Studios vyvěsilo vlajku na další Expedition Project v ARC Raiders. Po menším zpoždění se okno pro odjezd otevře 17. prosince a všichni zapsaní Raiders opustí The Rust Belt 22. prosince v karavaně, kterou si postavili. Jde o dobrovolný wipe profilu, který přináší trvalé odměny, dočasné buffy a čistý start s novým Raiderem. Pro grindery lákavá výzva, pro pohodáře klid na duši, protože kdo nechce, ten se nezúčastní a o nic nepřijde.

reklama

spot_img

reklama

reklama