5.5 C
Czech
Sobota, 6 prosince, 2025

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

reklama

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou „Anniversary“, slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Darren Bacon, zkušený vývojář ze studia 343 Industries (nyní již přejmenovaného na Halo Studios), se v nedávném rozhovoru pro VideoGamer Podcast rozhodl otevřeně promluvit o pozadí absence remasteru Halo 3. Podle něj nebyla příčinou absence remasteru neochota ani nedostatek zájmu ze strany studia. Naopak, tým měl ambice projekt realizovat, ale problém spočíval především v omezených lidských a časových zdrojích.

V období po vydání Halo 5: Guardians se studio výrazně zaměřovalo na dlouhodobou podporu této hry, což si vyžádalo většinu dostupných kapacit vývojářského týmu. Současně se již začalo intenzivně pracovat na nové, velmi ambiciózní hře Halo Infinite. Vývojáři tak jednoduše neměli dostatek kapacity na to, aby mohli paralelně vytvářet ještě další velký projekt, jako by byl remaster třetího dílu Halo.

Problém s krátkodobými kontrakty zaměstnanců

Další klíčovou komplikací, kterou Darren Bacon podrobně vysvětlil, byla velká závislost 343 Industries na krátkodobých pracovních kontraktech. Zaměstnanci s dočasnými smlouvami typicky působili ve studiu pouhých 18 měsíců, což bylo příliš krátké období na to, aby se mohl realizovat projekt typu remasteru. Tento systém navíc vytvářel stálé problémy v kontinuitě vývoje, protože noví pracovníci se museli neustále zapracovávat do probíhajících projektů, což vývoj výrazně zpomalovalo.

Bacon nicméně dodal, že situace se za poslední roky dramaticky změnila. Studio se zbavilo zmíněného problému s krátkodobými kontrakty a nyní disponuje stabilnějším a zkušenějším týmem. Tato změna podle něj značně zvyšuje šance, že se remaster Halo 3 nakonec přeci jen jednou uskuteční.

I když zatím není žádná oficiální zpráva o přípravě remasteru, fanoušci mohou stále zažít Halo 3 díky kolekci Halo: The Master Chief Collection. Hra je dostupná na Xboxu a PC s modernizovanou grafikou a oblíbenými multiplayerovými režimy, včetně klasického Forge módu a všech původních 24 map.

Navíc se začínají objevovat spekulace, že Halo: The Master Chief Collection by se mohla objevit také na dalších platformách, jako je Nintendo Switch 2 a PlayStation 5, což by kultovní sérii otevřelo cestu k ještě širšímu publiku.

Ačkoliv budoucnost remasteru Halo 3 zatím zůstává nejasná, jedno je jisté – kultovní status hry není závislý na modernizované verzi. Fanoušci se však nepřestávají ptát a doufat, že ikonická hra jednoho dne svůj vytoužený facelift přeci jen dostane.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

reklama

Novinky

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

reklama

spot_img

reklama

reklama