0.4 C
Czech
Středa, 19 listopadu, 2025

Civilization 7 přichází s velkou aktualizací, která řeší stížnosti Early Access hráčů

reklama

Pokračování známé strategické série Civilization je tu. Již v řadě sedmý díl dorazil rovnou s velkou aktualizací, která má vyřešit řadu stížností od hráčů z programu předběžného přístupu (tzv. early access). Vydání Civilization 7 od studia Firaxis ale doprovází smíšené reakce na Steamu i mezi herními novináři, což vedlo k menšímu napětí v komunitě. Společnost Take-Two, která je mateřskou firmou Firaxis, však zachovává klid a tvrdí, že dlouholetí fanoušci série si novinky dříve či později zamilují.

Civilization 7 vyšel dnes 11. února a společně s plným startem dorazil také Patch 1.0.1, který je momentálně dostupný pro Windows, macOS a Linux (včetně Steam Decku). Tato aktualizace způsobila dočasnou deaktivaci multiplayeru napříč platformami (cross-play), protože verze pro konzole prozatím zaostávají. Společnost Firaxis vysvětluje, že chce co nejrychleji vyladit PC verzi, kde hru hraje nejvíce lidí, a teprve pak má v plánu vracet celý ekosystém do jedné linie.

Zatímco na serveru Metacritic si hra drží solidní skóre okolo 81 bodů, uživatelské hodnocení na Steamu zůstává „smíšené“. Podle části komunity na Steamu chybí ve hře určité očekávané prvky a klíčové funkce, případně si hráči stěžují na nedostatek rozmanitosti map a některé nedotažené aspekty uživatelského rozhraní. Někteří recenzenti navíc hovoří o tom, že Civilization 7 působí na první dojem mírně „osekaně“.

Reakce vývojářů a obsah Patche 1.0.1

Vývojáři z Firaxis reagovali na stížnosti od early access hráčů již třemi updaty, přičemž nejnovější Patch 1.0.1 přináší mimo jiné:

  • Úpravy uživatelského rozhraní: Vylepšené zobrazování yieldů (výnosů), opravy chyb v nabídkách měst a nově přidané notifikace dokončených špionážních akcí.
  • Změny v hratelnosti: Například městské státy se už během přechodu do další epochy (tzv. Age Transition) jen tak neztrácejí, ale mění se v přátelské nezávislé mocnosti. Velkou pozornost vývojáři věnovali i námořním bitvám, aby se jednotky chovaly konzistentně a spolehlivě se přesouvaly na dobytá pole.
  • Úpravy loajality a infrastruktury: Krize loajality ve starověku (Antiquity Age) nyní můžete zvládnout lépe třeba nákupem vil, které zvýší spokojenost obyvatel. Kromě toho došlo na vylepšení železničních sítí, aby se místa s přístavy snáze propojovala s hlavním městem po vodě.
  • Změny v AI: AI hráči budou méně ochotní rozdávat cenná města ve smlouvách o míru, ve fázi Modern se bude častěji rozhodovat na základě ideologie a méně bezhlavě vyhlašovat války na začátku epochy.

Tento patch navíc přidává důležitou poznámku, že autoři mají v plánu vydávat opravy a další obsah rychlým tempem, především pro PC. Následně chtějí sjednotit všechny platformy do stejné verze, aby mohlo dojít k obnovení plnohodnotného cross-play multiplayeru.

Negativní recenze a vyjádření Take-Two

Některé recenze, jako například 2/5 od Eurogamer, poukazují na nedostatky v hratelnosti a rozhraní. CEO Take-Two Strauss Zelnick ale v rozhovoru pro IGN vyjádřil přesvědčení, že se názor dlouholetých příznivců Civ série časem zlepší. Uvedl , že s každým novým dílem série Civ zkouší různé inovace, které na začátku mohou vyvolat obavy veteránů, ale nakonec si své publikum najdou.

Podle CEO je také moc brzy hodnotit komerční úspěch hry. Civilization 7 už několik dnů před oficiálním vydáním vedla žebříček nejprodávanějších titulů na Steamu. A i když ji dočasně sesadil jiný titul, znovu se dokázala vrátit na vrchol. Zelnick upozornil, že hra získala přes dvacet recenzí s hodnocením 90 % a výše, takže průměrné skóre sice ovlivňují výkyvy, ale celkový obraz považuje za „velmi povzbudivý“.

Co přijde dál?

Firaxis plánuje v nadcházejících týdnech a měsících pokračovat v rychlém tempu dalších aktualizací. Hráči se mohou těšit na další vylepšení UI a doplnění chybějících prvků, které si komunita v diskuzích žádá (např. rozšířenou nabídku map, týmovou kooperaci v multiplayeru). Samozřejmě přijde také rozšíření obsahu formou nových patchů či DLC, a to včetně očekávaného VR portu plánovaného na rok 2025. Ten sice přijde s určitými omezeními (zatím nebyly oficiálně potvrzeny všechny detaily), ale přesto se jedná o zajímavou novinku.

Pokud tedy patříte mezi fanoušky Civilization a zvažujete, zda se do sedmého dílu pustit, berte v potaz, že Firaxis už nyní sbírá zpětnou vazbu, intenzivně opravuje chyby a zároveň slibuje další porce nového obsahu. Podle všeho tak máme ještě mnoho důvodů sledovat, jak se Civilization 7 bude postupně vyvíjet – a jestli naplní očekávání veteránů série stejně jako naláká úplné nováčky, kteří teprve objevují kouzlo budování civilizace od starověku po moderní dobu.

reklama

reklama

spot_img

Články

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

reklama

Novinky

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

spot_img

reklama

reklama