0.9 C
Czech
Středa, 26 listopadu, 2025

Civilization 7 přichází s velkou aktualizací, která řeší stížnosti Early Access hráčů

reklama

Pokračování známé strategické série Civilization je tu. Již v řadě sedmý díl dorazil rovnou s velkou aktualizací, která má vyřešit řadu stížností od hráčů z programu předběžného přístupu (tzv. early access). Vydání Civilization 7 od studia Firaxis ale doprovází smíšené reakce na Steamu i mezi herními novináři, což vedlo k menšímu napětí v komunitě. Společnost Take-Two, která je mateřskou firmou Firaxis, však zachovává klid a tvrdí, že dlouholetí fanoušci série si novinky dříve či později zamilují.

Civilization 7 vyšel dnes 11. února a společně s plným startem dorazil také Patch 1.0.1, který je momentálně dostupný pro Windows, macOS a Linux (včetně Steam Decku). Tato aktualizace způsobila dočasnou deaktivaci multiplayeru napříč platformami (cross-play), protože verze pro konzole prozatím zaostávají. Společnost Firaxis vysvětluje, že chce co nejrychleji vyladit PC verzi, kde hru hraje nejvíce lidí, a teprve pak má v plánu vracet celý ekosystém do jedné linie.

Zatímco na serveru Metacritic si hra drží solidní skóre okolo 81 bodů, uživatelské hodnocení na Steamu zůstává „smíšené“. Podle části komunity na Steamu chybí ve hře určité očekávané prvky a klíčové funkce, případně si hráči stěžují na nedostatek rozmanitosti map a některé nedotažené aspekty uživatelského rozhraní. Někteří recenzenti navíc hovoří o tom, že Civilization 7 působí na první dojem mírně „osekaně“.

Reakce vývojářů a obsah Patche 1.0.1

Vývojáři z Firaxis reagovali na stížnosti od early access hráčů již třemi updaty, přičemž nejnovější Patch 1.0.1 přináší mimo jiné:

  • Úpravy uživatelského rozhraní: Vylepšené zobrazování yieldů (výnosů), opravy chyb v nabídkách měst a nově přidané notifikace dokončených špionážních akcí.
  • Změny v hratelnosti: Například městské státy se už během přechodu do další epochy (tzv. Age Transition) jen tak neztrácejí, ale mění se v přátelské nezávislé mocnosti. Velkou pozornost vývojáři věnovali i námořním bitvám, aby se jednotky chovaly konzistentně a spolehlivě se přesouvaly na dobytá pole.
  • Úpravy loajality a infrastruktury: Krize loajality ve starověku (Antiquity Age) nyní můžete zvládnout lépe třeba nákupem vil, které zvýší spokojenost obyvatel. Kromě toho došlo na vylepšení železničních sítí, aby se místa s přístavy snáze propojovala s hlavním městem po vodě.
  • Změny v AI: AI hráči budou méně ochotní rozdávat cenná města ve smlouvách o míru, ve fázi Modern se bude častěji rozhodovat na základě ideologie a méně bezhlavě vyhlašovat války na začátku epochy.

Tento patch navíc přidává důležitou poznámku, že autoři mají v plánu vydávat opravy a další obsah rychlým tempem, především pro PC. Následně chtějí sjednotit všechny platformy do stejné verze, aby mohlo dojít k obnovení plnohodnotného cross-play multiplayeru.

Negativní recenze a vyjádření Take-Two

Některé recenze, jako například 2/5 od Eurogamer, poukazují na nedostatky v hratelnosti a rozhraní. CEO Take-Two Strauss Zelnick ale v rozhovoru pro IGN vyjádřil přesvědčení, že se názor dlouholetých příznivců Civ série časem zlepší. Uvedl , že s každým novým dílem série Civ zkouší různé inovace, které na začátku mohou vyvolat obavy veteránů, ale nakonec si své publikum najdou.

Podle CEO je také moc brzy hodnotit komerční úspěch hry. Civilization 7 už několik dnů před oficiálním vydáním vedla žebříček nejprodávanějších titulů na Steamu. A i když ji dočasně sesadil jiný titul, znovu se dokázala vrátit na vrchol. Zelnick upozornil, že hra získala přes dvacet recenzí s hodnocením 90 % a výše, takže průměrné skóre sice ovlivňují výkyvy, ale celkový obraz považuje za „velmi povzbudivý“.

Co přijde dál?

Firaxis plánuje v nadcházejících týdnech a měsících pokračovat v rychlém tempu dalších aktualizací. Hráči se mohou těšit na další vylepšení UI a doplnění chybějících prvků, které si komunita v diskuzích žádá (např. rozšířenou nabídku map, týmovou kooperaci v multiplayeru). Samozřejmě přijde také rozšíření obsahu formou nových patchů či DLC, a to včetně očekávaného VR portu plánovaného na rok 2025. Ten sice přijde s určitými omezeními (zatím nebyly oficiálně potvrzeny všechny detaily), ale přesto se jedná o zajímavou novinku.

Pokud tedy patříte mezi fanoušky Civilization a zvažujete, zda se do sedmého dílu pustit, berte v potaz, že Firaxis už nyní sbírá zpětnou vazbu, intenzivně opravuje chyby a zároveň slibuje další porce nového obsahu. Podle všeho tak máme ještě mnoho důvodů sledovat, jak se Civilization 7 bude postupně vyvíjet – a jestli naplní očekávání veteránů série stejně jako naláká úplné nováčky, kteří teprve objevují kouzlo budování civilizace od starověku po moderní dobu.

reklama

reklama

spot_img

Články

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

reklama

Novinky

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

reklama

spot_img

reklama

reklama