15.7 C
Czech
Středa, 17 září, 2025

Assassin’s Creed: Shadows cenzurováno v Japonsku! Useknuté hlavy a končetiny musely pryč

reklama

Nejnovější příspěvek do širokého univerza Assassin’s Creed vyvolal v Japonsku nečekaný rozruch. Společnost Ubisoft totiž musela pro tamní verzi odstranit záběry useknutých hlav a končetin. Tato úprava přitom není v Japonsku neobvyklá – tamní cenzurní a ratingové standardy jsou dlouhodobě přísnější na zobrazování násilí než v západních zemích.

Přísný přístup k brutalitě v zemi vycházejícího slunce

Japonsko má svou vlastní legislativu a ratingový systém, který klade velký důraz na to, aby herní tituly neobsahovaly příliš naturalistické scény násilí. Patří sem detailní zobrazení krve, dekapitace či jiných druhů fyzického poškození těla. Z tohoto důvodu se řada her, které vycházejí celosvětově, musí pro japonský trh částečně upravovat. Assassin’s Creed: Shadows tak není první a zřejmě ani poslední hrou, jež se musela přizpůsobit místním regulím.

Ubisoft proto pro japonské vydání vyňal všechny záběry, které ukazují příliš drastické useknutí hlav nebo končetin. Podle oficiálního vyjádření tvůrců však tyto změny nemají výrazně ovlivnit základní hratelnost či příběh. Jde spíše o kosmetické zásahy do krvavých momentů, aby mohl titul v Japonsku vyjít bez dalších restrikcí.

Rozdělená komunita

Jako obvykle se po zveřejnění informace o cenzuře ozvala početná komunita fanoušků, která se v názoru na tento zásah rozdělila do dvou zřetelných skupin. Jedna část chápe, že pro vydání na japonském trhu je nutné splnit tamní požadavky, a cenzuru přijímá jako nezbytné zlo. Navíc poukazují na to, že příběh, stealth a historické detaily zůstanou nedotčené, tudíž si hráči i nadále vychutnají autentičnost dobové atmosféry.

Druhá část však vyjadřuje zklamání, neboť považuje krvavé pasáže za jeden z charakteristických znaků série. Tyto detailní sekvence umocňují dojem tvrdých historických reálií a dokreslují nebezpečí, které v Assassin’s Creed: Shadows číhá na každém rohu. Někteří hráči dokonce naznačují, že by byli ochotni objednat si necenzurovanou verzi ze zahraničí, pokud by to znamenalo zachování plné míry brutality.

Proč Ubisoft přistoupil k úpravám?

Z obchodního hlediska je pro Ubisoft japonský trh důležitý, neboť se zde dlouhodobě prodává velké množství her. Kdyby se firma rozhodla vydat Shadows bez omezení, riskovala by výrazné problémy se schválením hry, případně její úplný zákaz. Vzhledem k popularitě série Assassin’s Creed se vývojáři raději rozhodli pro částečné zásahy do násilných scén, než aby riskovali, že hra v Japonsku nevyjde vůbec.

Podobně přísná pravidla se objevila už v minulosti u jiných zahraničních titulů. Japonské úřady často vyžadují omezení krve, změny u brutálních animací či úpravy kostlivých modelů. Ubisoft proto není první ani poslední studio, které muselo „změkčit“ obsah, aby se vyhnulo větším kontroverzím.

Zachování podstaty hry

Přestože z Assassin’s Creed: Shadows mizí explicitní momenty, základní koncept hry zůstává nezměněn. Fanoušci se mohou těšit na klasické prvky, které tuto sérii proslavily: rozlehlé historické lokace, pohlcující příběh, plynulé parkourové pasáže a tichou likvidaci nepřátel. Hlavní dějová linie a vedlejší úkoly budou podle všeho stejné jako v ostatních regionech, takže japonská verze by měla nabídnout srovnatelný zážitek – pouze s méně krvavými detaily.

Ubisoft v této souvislosti zdůrazňuje, že charakteristika asasínů a jejich boje proti templářům zůstává hlavní devizou Shadows. Hráči, kteří si cení propracovaného stealthu a příběhu, tak dostanou plnohodnotný titul, včetně rozvíjející se hlavní linie. Menší zásahy do brutalit, které měly potenciál vyvolat kritiku ze strany japonských regulátorů, by tedy neměly narušit plynulost či zábavnost samotné hratelnosti.

Budoucnost série

Nabízí se otázka, zda bude Ubisoft v budoucnu připravovat pro japonský trh ještě odlišnější verze svých her, nebo zda se spíše zaměří na univerzálnější pojetí násilí, které bude přijatelné celosvětově. Trend cenzury detailního gore v japonských verzích je v herní branži dlouhodobý a Assassin’s Creed: Shadows zapadá do podobného vzorce jako předchozí úpravy u her typu Resident Evil či The Last of Us.

Záležet ovšem bude na tom, jakou měrou japonská komunita cenzuru přijme. Jestliže se hra stane prodejním hitem i s vystřiženými brutálními scénami, může to Ubisoft a další vydavatele utvrdit v tom, že cestou kompromisu lze uspět i u přísněji regulovaných trhů. Pokud ale dojde k výraznému poklesu prodejů či negativním ohlasům fanoušků, mohlo by to vést k částečné revizi celé koncepce.

V každém případě se Assassin’s Creed: Shadows dále řadí mezi tituly, které ukazují, jak moc se liší herní kultura a legislativa v různých zemích. Zatímco někteří hráči neřeší drobné cenzurní škrty, jiní považují i relativně malé úpravy násilí za zásadní změnu atmosféry. Teprve po vydání a prvních recenzích v Japonsku uvidíme, jaký dopad tyto úpravy ve skutečnosti mají.

Dostupnost:

Assassin’s Creed: Shadows bude dostupný na následujících platformách:

  • PlayStation 5
  • Xbox Series X/S
  • Windows PC (prostřednictvím Ubisoft Store, Steam a Epic Games Store)
  • macOS (pro Macy s čipy Apple Silicon přes Mac App Store)
  • iPad (prostřednictvím App Store)
  • Amazon Luna
  • Ubisoft+

Hra je naplánována k vydání 20. března 2025.

reklama

reklama

spot_img

Články

Take-Two odmítá spekulace o spywaru v Borderlands 4

Borderlands 4 má být jedním z největších herních startů roku 2025. Velký hype ale kazí vlna negativních recenzí na Steamu kvůli optimalizaci na PC. Do toho se mezi hráči rozšířily fámy, že hra obsahuje spyware.

Mario Tennis Fever míří na Switch 2

Nový díl sportovní série s Mariem je oficiálně na cestě. Nintendo během zářijového Directu odhalilo Mario Tennis Fever pro Switch 2. Hráči dostanou rekordní porci postav, nové rakety a plno režimů. Trailer naznačil svižné tempo i bláznivé efekty.

Nintendo chystá film Super Mario Galaxy

Mario se vrací na plátna kin. Po úspěchu animáku The Super Mario Bros. Movie z roku 2023, který vydělal přes 1,3 miliardy dolarů, Nintendo spolu s Illumination a Universalem oznámilo pokračování. Nový snímek ponese název The Super Mario Galaxy Movie a premiéru má v dubnu 2026.

Hell Is Us patří mezi nejzajímavější akční hry letošního roku

Rogue Factor přichází s hrou, která staví na objevování a odlišuje se od klasických soulslike titulů. Hell Is Us kombinuje hutnou atmosféru, důraz na průzkum a špetku frustrace, která však nepůsobí odrazujícím dojmem.

Připravovaný Minecraft Live event představí The Copper Age update

Minecraft Live se vrací už podruhé v roce 2025 a hráči se mají na co těšit. Mojang oficiálně potvrdil, že další epizoda dorazí 27. září a tentokrát půjde o jednu z největších show vůbec. Stream poběží na YouTube, Twitchi, oficiálních stránkách Minecraftu a dokonce i na Instagramu či TikToku. A podle všeho nás čeká pořádná nálož novinek, protože program má trvat 60 až 90 minut, tedy dvakrát až třikrát déle než v minulosti.

Nintendo potvrdilo zářijový Direct, trvat bude celou hodinu

Nintendo potvrdilo, že už 12. září proběhne další dlouho očekávaný Direct. Fanoušci se mohou těšit na hodinu plnou novinek, která podle společnosti ukáže, co všechno se chystá pro Switch i nedávno vydaný Switch 2.

Hollow Knight: Silksong překonal hranici 5 milionů hráčů po rekordním startu

Hollow Knight: Silksong se stal fenoménem prakticky přes noc. Po šesti letech čekání od prvního oznámení a po nespočtu spekulací a odkladů se sequel legendárního Hollow Knight konečně dostal do rukou hráčů. Výsledek? Rekordy, výpadky digitálních obchodů a status jedné z nejúspěšnějších indie her vůbec.

Pacific Drive dostane hororové rozšíření Whispers in the Woods

Pacific Drive, jedna z největších indie her loňského roku, se letos dočká prvního plnohodnotného rozšíření. Studio Ironwood posouvá atmosférickou jízdu temnými lesy na severozápadě USA ještě dál. Z původně napínavé survival adventury se stává hra, která se už otevřeně hlásí k hororu.

Battlefield 6 kampaň bude poprvé ukázána na Tokyo Game Show

Battlefield se po čtyřech letech vrací na scénu a už teď je jasné, že to nebude malý comeback. EA potvrdila svou účast na Tokyo Game Show 2025 a hlavním lákadlem její prezentace bude konečně pořádný pohled na singleplayerovou kampaň Battlefield 6. Datum si zapište do kalendáře, 26. září bude pro fanoušky série velký den.

NBA 2K26 potvrzuje dominanci série, problémy s VC zůstávají

NBA 2K26 dorazilo a potvrzuje, proč série už roky vládne sportovním hrám. Visual Concepts letos opět přidali spoustu malých vylepšení, která dohromady výrazně mění pocit ze hry. Výsledek je svižnější, realističtější a působí mnohem víc jako skutečný basket.

reklama

Novinky

Magic: The Gathering chystá Marvel Commander balíčky

První velká spolupráce Magic: The Gathering s Marvelem přináší fanouškům Spider-Mana desítky nových karet, ale bez očekávaných Commander balíčků. To ovšem neznamená, že by je hráči v budoucnu nedostali. Tvůrci už potvrdili, že pro další marvelovské sady vzniknou kompletní 100karetní předpřipravené balíčky.

Xbox Game Pass v září nabobtná o 13 her

Knihovna Xbox Game Pass se v září pořádně rozroste. Microsoft oznámil přidání třinácti novinek, které pokryjí akci, strategii i rodinnou zábavu. Hráči se tak připravují na jeden z nejnabitějších měsíců roku.

Fortnite údajně chystá spolupráci s KPop Demon Hunters

Fortnite se znovu chystá na velkolepou spolupráci a tentokrát padla volba na jednu z nejžhavějších značek současnosti. Podle několika úniků se do hry brzy podívají hrdinky z KPop Demon Hunters, animovaného muzikálu, který se stal globální senzací. Pokud jsou informace leakerů přesné, hráči si na odhalení této spolupráce nebudou muset dlouho počkat.

reklama

spot_img

reklama

reklama