7.9 C
Czech
Čtvrtek, 13 listopadu, 2025

Assassin’s Creed: Shadows cenzurováno v Japonsku! Useknuté hlavy a končetiny musely pryč

reklama

Nejnovější příspěvek do širokého univerza Assassin’s Creed vyvolal v Japonsku nečekaný rozruch. Společnost Ubisoft totiž musela pro tamní verzi odstranit záběry useknutých hlav a končetin. Tato úprava přitom není v Japonsku neobvyklá – tamní cenzurní a ratingové standardy jsou dlouhodobě přísnější na zobrazování násilí než v západních zemích.

Přísný přístup k brutalitě v zemi vycházejícího slunce

Japonsko má svou vlastní legislativu a ratingový systém, který klade velký důraz na to, aby herní tituly neobsahovaly příliš naturalistické scény násilí. Patří sem detailní zobrazení krve, dekapitace či jiných druhů fyzického poškození těla. Z tohoto důvodu se řada her, které vycházejí celosvětově, musí pro japonský trh částečně upravovat. Assassin’s Creed: Shadows tak není první a zřejmě ani poslední hrou, jež se musela přizpůsobit místním regulím.

Ubisoft proto pro japonské vydání vyňal všechny záběry, které ukazují příliš drastické useknutí hlav nebo končetin. Podle oficiálního vyjádření tvůrců však tyto změny nemají výrazně ovlivnit základní hratelnost či příběh. Jde spíše o kosmetické zásahy do krvavých momentů, aby mohl titul v Japonsku vyjít bez dalších restrikcí.

Rozdělená komunita

Jako obvykle se po zveřejnění informace o cenzuře ozvala početná komunita fanoušků, která se v názoru na tento zásah rozdělila do dvou zřetelných skupin. Jedna část chápe, že pro vydání na japonském trhu je nutné splnit tamní požadavky, a cenzuru přijímá jako nezbytné zlo. Navíc poukazují na to, že příběh, stealth a historické detaily zůstanou nedotčené, tudíž si hráči i nadále vychutnají autentičnost dobové atmosféry.

Druhá část však vyjadřuje zklamání, neboť považuje krvavé pasáže za jeden z charakteristických znaků série. Tyto detailní sekvence umocňují dojem tvrdých historických reálií a dokreslují nebezpečí, které v Assassin’s Creed: Shadows číhá na každém rohu. Někteří hráči dokonce naznačují, že by byli ochotni objednat si necenzurovanou verzi ze zahraničí, pokud by to znamenalo zachování plné míry brutality.

Proč Ubisoft přistoupil k úpravám?

Z obchodního hlediska je pro Ubisoft japonský trh důležitý, neboť se zde dlouhodobě prodává velké množství her. Kdyby se firma rozhodla vydat Shadows bez omezení, riskovala by výrazné problémy se schválením hry, případně její úplný zákaz. Vzhledem k popularitě série Assassin’s Creed se vývojáři raději rozhodli pro částečné zásahy do násilných scén, než aby riskovali, že hra v Japonsku nevyjde vůbec.

Podobně přísná pravidla se objevila už v minulosti u jiných zahraničních titulů. Japonské úřady často vyžadují omezení krve, změny u brutálních animací či úpravy kostlivých modelů. Ubisoft proto není první ani poslední studio, které muselo „změkčit“ obsah, aby se vyhnulo větším kontroverzím.

Zachování podstaty hry

Přestože z Assassin’s Creed: Shadows mizí explicitní momenty, základní koncept hry zůstává nezměněn. Fanoušci se mohou těšit na klasické prvky, které tuto sérii proslavily: rozlehlé historické lokace, pohlcující příběh, plynulé parkourové pasáže a tichou likvidaci nepřátel. Hlavní dějová linie a vedlejší úkoly budou podle všeho stejné jako v ostatních regionech, takže japonská verze by měla nabídnout srovnatelný zážitek – pouze s méně krvavými detaily.

Ubisoft v této souvislosti zdůrazňuje, že charakteristika asasínů a jejich boje proti templářům zůstává hlavní devizou Shadows. Hráči, kteří si cení propracovaného stealthu a příběhu, tak dostanou plnohodnotný titul, včetně rozvíjející se hlavní linie. Menší zásahy do brutalit, které měly potenciál vyvolat kritiku ze strany japonských regulátorů, by tedy neměly narušit plynulost či zábavnost samotné hratelnosti.

Budoucnost série

Nabízí se otázka, zda bude Ubisoft v budoucnu připravovat pro japonský trh ještě odlišnější verze svých her, nebo zda se spíše zaměří na univerzálnější pojetí násilí, které bude přijatelné celosvětově. Trend cenzury detailního gore v japonských verzích je v herní branži dlouhodobý a Assassin’s Creed: Shadows zapadá do podobného vzorce jako předchozí úpravy u her typu Resident Evil či The Last of Us.

Záležet ovšem bude na tom, jakou měrou japonská komunita cenzuru přijme. Jestliže se hra stane prodejním hitem i s vystřiženými brutálními scénami, může to Ubisoft a další vydavatele utvrdit v tom, že cestou kompromisu lze uspět i u přísněji regulovaných trhů. Pokud ale dojde k výraznému poklesu prodejů či negativním ohlasům fanoušků, mohlo by to vést k částečné revizi celé koncepce.

V každém případě se Assassin’s Creed: Shadows dále řadí mezi tituly, které ukazují, jak moc se liší herní kultura a legislativa v různých zemích. Zatímco někteří hráči neřeší drobné cenzurní škrty, jiní považují i relativně malé úpravy násilí za zásadní změnu atmosféry. Teprve po vydání a prvních recenzích v Japonsku uvidíme, jaký dopad tyto úpravy ve skutečnosti mají.

Dostupnost:

Assassin’s Creed: Shadows bude dostupný na následujících platformách:

  • PlayStation 5
  • Xbox Series X/S
  • Windows PC (prostřednictvím Ubisoft Store, Steam a Epic Games Store)
  • macOS (pro Macy s čipy Apple Silicon přes Mac App Store)
  • iPad (prostřednictvím App Store)
  • Amazon Luna
  • Ubisoft+

Hra je naplánována k vydání 20. března 2025.

reklama

reklama

spot_img

Články

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment sbírá chválu i výtky před vydáním na Switch 2

Spin-off ze světa Zeldy dorazí 6. listopadu na Switch 2 a první recenze ukazují jasný obraz. Kritici zdůrazňují kanonický příběh o Zapečetěné válce a propojení s dějem Tears of the Kingdom. Dodávají, že jde o zážitek šitý na míru fanouškům Hyrule i žánru musou.

ARC Raiders automaticky vrací loot ztracený kvůli cheaterům

Cheateři jsou metlou každé multiplayerové hry a zkazí zábavu dřív, než se nadějete. V případě extrakčních stříleček, jako je ARC Raiders, to ale bolí ještě víc. Tady totiž nejde jen o porážku v zápase – ztrácíte vybavení, které jste si poctivě vydřeli. A právě to se Embark Studios rozhodlo změnit.

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

reklama

Novinky

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

reklama

spot_img

reklama

reklama