0.3 C
Czech
Středa, 26 listopadu, 2025

Assassin’s Creed: Shadows cenzurováno v Japonsku! Useknuté hlavy a končetiny musely pryč

reklama

Nejnovější příspěvek do širokého univerza Assassin’s Creed vyvolal v Japonsku nečekaný rozruch. Společnost Ubisoft totiž musela pro tamní verzi odstranit záběry useknutých hlav a končetin. Tato úprava přitom není v Japonsku neobvyklá – tamní cenzurní a ratingové standardy jsou dlouhodobě přísnější na zobrazování násilí než v západních zemích.

Přísný přístup k brutalitě v zemi vycházejícího slunce

Japonsko má svou vlastní legislativu a ratingový systém, který klade velký důraz na to, aby herní tituly neobsahovaly příliš naturalistické scény násilí. Patří sem detailní zobrazení krve, dekapitace či jiných druhů fyzického poškození těla. Z tohoto důvodu se řada her, které vycházejí celosvětově, musí pro japonský trh částečně upravovat. Assassin’s Creed: Shadows tak není první a zřejmě ani poslední hrou, jež se musela přizpůsobit místním regulím.

Ubisoft proto pro japonské vydání vyňal všechny záběry, které ukazují příliš drastické useknutí hlav nebo končetin. Podle oficiálního vyjádření tvůrců však tyto změny nemají výrazně ovlivnit základní hratelnost či příběh. Jde spíše o kosmetické zásahy do krvavých momentů, aby mohl titul v Japonsku vyjít bez dalších restrikcí.

Rozdělená komunita

Jako obvykle se po zveřejnění informace o cenzuře ozvala početná komunita fanoušků, která se v názoru na tento zásah rozdělila do dvou zřetelných skupin. Jedna část chápe, že pro vydání na japonském trhu je nutné splnit tamní požadavky, a cenzuru přijímá jako nezbytné zlo. Navíc poukazují na to, že příběh, stealth a historické detaily zůstanou nedotčené, tudíž si hráči i nadále vychutnají autentičnost dobové atmosféry.

Druhá část však vyjadřuje zklamání, neboť považuje krvavé pasáže za jeden z charakteristických znaků série. Tyto detailní sekvence umocňují dojem tvrdých historických reálií a dokreslují nebezpečí, které v Assassin’s Creed: Shadows číhá na každém rohu. Někteří hráči dokonce naznačují, že by byli ochotni objednat si necenzurovanou verzi ze zahraničí, pokud by to znamenalo zachování plné míry brutality.

Proč Ubisoft přistoupil k úpravám?

Z obchodního hlediska je pro Ubisoft japonský trh důležitý, neboť se zde dlouhodobě prodává velké množství her. Kdyby se firma rozhodla vydat Shadows bez omezení, riskovala by výrazné problémy se schválením hry, případně její úplný zákaz. Vzhledem k popularitě série Assassin’s Creed se vývojáři raději rozhodli pro částečné zásahy do násilných scén, než aby riskovali, že hra v Japonsku nevyjde vůbec.

Podobně přísná pravidla se objevila už v minulosti u jiných zahraničních titulů. Japonské úřady často vyžadují omezení krve, změny u brutálních animací či úpravy kostlivých modelů. Ubisoft proto není první ani poslední studio, které muselo „změkčit“ obsah, aby se vyhnulo větším kontroverzím.

Zachování podstaty hry

Přestože z Assassin’s Creed: Shadows mizí explicitní momenty, základní koncept hry zůstává nezměněn. Fanoušci se mohou těšit na klasické prvky, které tuto sérii proslavily: rozlehlé historické lokace, pohlcující příběh, plynulé parkourové pasáže a tichou likvidaci nepřátel. Hlavní dějová linie a vedlejší úkoly budou podle všeho stejné jako v ostatních regionech, takže japonská verze by měla nabídnout srovnatelný zážitek – pouze s méně krvavými detaily.

Ubisoft v této souvislosti zdůrazňuje, že charakteristika asasínů a jejich boje proti templářům zůstává hlavní devizou Shadows. Hráči, kteří si cení propracovaného stealthu a příběhu, tak dostanou plnohodnotný titul, včetně rozvíjející se hlavní linie. Menší zásahy do brutalit, které měly potenciál vyvolat kritiku ze strany japonských regulátorů, by tedy neměly narušit plynulost či zábavnost samotné hratelnosti.

Budoucnost série

Nabízí se otázka, zda bude Ubisoft v budoucnu připravovat pro japonský trh ještě odlišnější verze svých her, nebo zda se spíše zaměří na univerzálnější pojetí násilí, které bude přijatelné celosvětově. Trend cenzury detailního gore v japonských verzích je v herní branži dlouhodobý a Assassin’s Creed: Shadows zapadá do podobného vzorce jako předchozí úpravy u her typu Resident Evil či The Last of Us.

Záležet ovšem bude na tom, jakou měrou japonská komunita cenzuru přijme. Jestliže se hra stane prodejním hitem i s vystřiženými brutálními scénami, může to Ubisoft a další vydavatele utvrdit v tom, že cestou kompromisu lze uspět i u přísněji regulovaných trhů. Pokud ale dojde k výraznému poklesu prodejů či negativním ohlasům fanoušků, mohlo by to vést k částečné revizi celé koncepce.

V každém případě se Assassin’s Creed: Shadows dále řadí mezi tituly, které ukazují, jak moc se liší herní kultura a legislativa v různých zemích. Zatímco někteří hráči neřeší drobné cenzurní škrty, jiní považují i relativně malé úpravy násilí za zásadní změnu atmosféry. Teprve po vydání a prvních recenzích v Japonsku uvidíme, jaký dopad tyto úpravy ve skutečnosti mají.

Dostupnost:

Assassin’s Creed: Shadows bude dostupný na následujících platformách:

  • PlayStation 5
  • Xbox Series X/S
  • Windows PC (prostřednictvím Ubisoft Store, Steam a Epic Games Store)
  • macOS (pro Macy s čipy Apple Silicon přes Mac App Store)
  • iPad (prostřednictvím App Store)
  • Amazon Luna
  • Ubisoft+

Hra je naplánována k vydání 20. března 2025.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

reklama

Novinky

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

reklama

spot_img

reklama

reklama