3.1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Marathon má vyjít do března 2026, tvrdí CFO Sony. „Není to závazek,“ upozorňuje

reklama

Finanční ředitelka Sony Lin Tao uvedla, že Marathon je stále plánován k vydání ve fiskálním roce končícím 31. března 2026. Současně však zdůraznila, že se nejedná o závazek a oficiální datum zatím nebylo oznámeno. Ve stejném vystoupení také potvrdila, že Bungie ztrácí část své nezávislosti a postupně se začleňuje do PlayStation Studios.

Prohlášení zaznělo při prezentaci finančních výsledků, kdy investoři požádali o vysvětlení, zda je Marathon zahrnut do letošních prognóz, a také o vyjádření k případnému zrušení projektu. Tao zopakovala, že Sony „očekává vydání ve fiskálním roce“, ale odmítla to prezentovat jako pevný závazek. Dodala, že aktuálně probíhají úpravy ve vývoji a na podzim má přijít jasnější plán. Pokud by ke zrušení došlo, Sony by musela upravit své finanční odhady.

Vyjádření působí obezřetně a nevylučuje možnost, že se stále zvažuje, jak s hrou naložit. Marathon už prošel turbulentním obdobím — od vlažného přijetí při odhalení přes kontroverzi s ukradeným uměním až po odklad na neurčito. Celou situaci navíc komplikuje fakt, že Bungie zažívá složité období i u své hlavní značky Destiny 2, což může mít vliv na finanční zdraví studia.

První termín vydání byl stanoven na 23. září 2025. Bungie ale v červnu oznámilo odklad po alfa testu, kdy se ukázalo, že je potřeba přepracovat survival a sociální prvky a více zapracovat na prostředí a příběhovém podání. Vývojáři tvrdí, že chtějí vytvořit „intenzivní, vysoce rizikovou zkušenost“, která obstojí na trhu konkurence.

Bungie pod větší kontrolou

Součástí vystoupení Lin Tao byla i změna ve vedení Bungie. Studio, které po akvizici v roce 2022 získalo velkou autonomii, se nyní více podřizuje struktuře PlayStation Studios. Podle Tao je to součást „dlouhodobého integračního procesu“ a Bungie už nefunguje v tak nezávislém režimu jako dříve.

Nový Marathon není přímým pokračováním původní trilogie z 90. let, ale odehrává se ve stejném univerzu. Hráči se ujmou role tzv. Runnerů — kybernetických žoldáků, kteří na planetě Tau Ceti IV pátrají po lootu, artefaktech a odpovědích na záhady ztracené kolonie. Hra bude čistě multiplayerová, s podporou cross-play a cross-save na PC, PS5 a Xbox Series X.

Každá z plánovaných šesti tříd nabídne jiný herní styl. V alfa verzi se objevily čtyři: Locus (agresivní průlomový styl), Blackbird (průzkumník zaměřený na odhalování pozic nepřátel), Glitch (rychlý narušitel koordinace soupeřů) a Void (stealth specialista s maskováním a kouřem).

Nejistý termín, nejistá budoucnost

Březen 2026 ponechává omezený prostor pro výrazné přepracování hry. Pokud Bungie neprovede zásadní změny, riskuje, že hra dorazí v podobě, kterou hráči už nyní kritizují. Na druhé straně zrušení by znamenalo další finanční ztrátu a mohlo by zásadně ovlivnit budoucnost Bungie. Odpověď, kterou investoři i hráči čekají, má přijít na podzim.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

reklama

Novinky

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

reklama

spot_img

reklama

reklama