4.1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Battlefield 6 beta slaví rekordy, ale hráče štve „CODifikované“ menu

reklama

Otevřená beta Battlefield 6 je za námi a fanoušci mají jasno – jde o největší a nejúspěšnější betu v historii série. Jenže vedle chvály na hratelnost, mapy a technické zpracování se objevuje i jeden velký společný problém, který má Battlefield s konkurenčním Call of Duty. Hráči se shodují: uživatelské rozhraní je prostě „trash“.

Po ne zrovna slavném návratu v podobě Battlefield 2042 si DICE očividně dalo záležet, aby nový díl dostal sérii zpátky na vrchol. O víkendu si otevřenou betu zahrálo přes 521 tisíc hráčů současně, což překonalo i Call of Duty HQ, do kterého spadá více titulů včetně Warzone. Zájem byl tak velký, že se někteří hráči museli probojovat frontami o 150 tisících lidí.

UI jako z kopírky Call of Duty

Problém ale přichází ve chvíli, kdy se dostanete do hlavního menu. Místo přehledných vertikálních seznamů, které pamětníci znají z dřívějších dílů, vás čeká dlaždicový „Netflix styl“ podobný tomu, co už roky kritizují hráči Call of Duty. Podle fanoušků je to krok zpět. Přehlednost mizí a vše působí spíš jako konzolové rozhraní šité na míru ovladači než rychlému ovládání myší.

Diskuze na subredditu Battlefield explodovala poté, co jeden hráč sdílel screenshot menu s popiskem „trash“. Během chvíle se příspěvek vyšplhal přes 12 tisíc upvotů a stovky komentářů. Někteří rozhraní označují za „identické“ s posledními čtyřmi díly Call of Duty, jiní mluví o „Netflixifikaci“, kdy byste si hry mohli mezi sebou prohodit a nikdo by si rozdílu nevšiml.

EA má šanci to napravit

Uživatelské rozhraní možná přímo neovlivňuje hratelnost, ale je to brána do celého zážitku. V sérii, kde záleží na rychlých rozhodnutích a okamžité orientaci, by UI mělo být jednoduché, čisté a nenápadné. Dřívější díly Battlefield sice nebyly vzorem dokonalosti, ale nabídly funkčnost, která neodváděla pozornost od hry. Nynější dlaždicový chaos však hráče zdržuje a kazí pocit z celkové atmosféry.

EA tvrdí, že sbírá zpětnou vazbu a hodlá na rozhraní pracovat. Komunita je ale skeptická. Nejednou se stalo, že připomínky z bety skončily v zapomnění. Pokud chtějí vývojáři udržet unikátní identitu série, musí se zbavit nápodoby Call of Duty a nabídnout rozhraní, které bude přehledné, rychlé a funkční.

Battlefield 6 má našlápnuto k tomu, aby letos vážně zatopil Call of Duty, a to nejen v číslech hráčů. Ale pokud EA nechce, aby si fanoušci pamatovali hlavně to, že menu vypadalo jako laciná kopie konkurence, musí přijít úpravy. Jinak si hráči na bojišti možná budou muset zvykat nejen na střelbu, ale i na boj s vlastním uživatelským rozhraním.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

Novinky

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

reklama

spot_img

reklama

reklama