11.9 C
Czech
Neděle, 2 listopadu, 2025

Destiny 2: The Edge of Fate bojuje o smysl po konci ságy

reklama

Nová expanze The Edge of Fate má za úkol odpovědět na otázku, co přijde po desetiletém vyprávění o Světle a Temnotě. Jenže místo silného restartu přináší Bungie spíš vleklé opakování starého – s několika světlými výjimkami. Hra přidává nové schopnosti, silný příběhový motiv a přepracovaný loot systém, ale ztrácí tempo v opakovaném obsahu, frustrující hratelnosti a slabém úvodu.

Kampaň s 14 misemi se odehrává na planetě Kepler – vůbec první lokaci mimo Sluneční soustavu. Na papíře to zní jako příslib nové éry, ale místo toho dostaneme šedivé útesy, nepřehledné stezky a barevnou paletu, která spíš uspává. Hráči se navíc musí obejít bez svého klasického vozidla a neustále hledat uzly, které jim umožní používat nové schopnosti, jako přeměnu v kouli nebo teleportaci. V teorii zajímavé, v praxi otravné a repetitivní.

Silný příběh, slabý rozjezd

Úvod expanze působí jako přehlídka chaotického výkladu lore. Hráčům, kteří nehráli každý kousek sezónního obsahu, bude chybět kontext. Přesto se vyplatí vydržet. Nová postava Lodi nabízí zajímavý pohled na dějiny série, přináší do příběhu lidskost a hmatatelné emoce. Bungie tu ukazuje, že jeho scenáristé ještě zdaleka neřekli poslední slovo.

Příběh pracuje s konceptem bytostí zvaných The Nine, které se najednou z vedlejší kuriozity stávají hybateli událostí. A i když to někdy působí jako přehnané přepisování historie, závěr kampaně dokáže překvapit i dlouholeté fanoušky.

Loot, který se těžko miluje

Bungie kompletně předělalo systém výzbroje. Hráči teď vidí, jak silné jejich zbraně a brnění opravdu jsou, a jednotlivé sety nabízejí bonusy za kombinaci kusů. Jenže počet nových zbraní je zatím malý a endgame grind nepříjemně připomíná staré časy. Hráči musejí znovu opakovat obsah z let 2021–2023, aby získali o fous lepší výbavu. Mnozí si oprávněně kladou otázku, jestli to ještě stojí za čas.

Naštěstí se povedl nový raid The Desert Perpetual. Hráči si mohou zvolit pořadí bossů, mechaniky jsou známé, ale fungují – a i když některé části opět recyklují prostředí z minulosti, patří raid k tomu lepšímu, co expanze nabízí.

Dobrý základ, špatné balení

Hráči oceňují pokusy o nové herní mechanismy, ale často narážejí na to, že rozbíjejí rytmus soubojů. Postranní mise recyklují části kampaně a působí vyloženě lacině. Hra se tváří rozsáhle, ale po dohrání příběhu nabízí spíš známý koloběh aktivit než nový svět k objevování.

Přesto má Edge of Fate silný základ: postavu Lodiho, nový směr vyprávění a technické změny, které mají potenciál. Jen je zatím obalený vrstvou únavy a designových přešlapů, které zklamou i věrné fanoušky.

Hodnocení: 6 z 10

+ výborné vyprávění a postava Lodiho
+ nový loot systém a setové bonusy
+ nápaditý raid s volným pořadím bossů
nudné prostředí a opakující se nepřátelé
nepřívětivý grind a slabý začátek kampaně
nové schopnosti působí víc jako brzda než inovace

reklama

reklama

spot_img

Články

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

Nejlepší startovní Pokémon v Legends: Z-A

Na začátku Pokémon Legends: Z-A čeká známá volba – tři startovní Pokémoni, kteří určí, jak se vaše dobrodružství rozjede. Tentokrát nejde o novou trojici, ale o návrat klasik z minulých generací: Chikorita, Totodile a Tepig. Každý z nich má své silné i slabé stránky a jejich výběr ovlivní, jak snadno se prokoušete první částí hry.

Tomonobu Itagaki, tvůrce Dead or Alive, zemřel ve věku 58 let

Japonská herní scéna přišla o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Tomonobu Itagaki, bývalý ředitel společnosti Tecmo, zakladatel Team Ninja a tvůrce sérií Dead or Alive a Ninja Gaiden, zemřel ve věku 58 let. Zprávu o jeho smrti doprovodil osobní vzkaz, který sám Itagaki napsal s předstihem a nechal zveřejnit na svém Facebooku po svém odchodu.

Microsoft vyvrací fámy o konci Xboxu. Nová konzole má dorazit v roce 2027

Internet zaplavily zprávy, že americké řetězce jako Walmart nebo Target stahují Xbox z prodeje. Microsoft proto musel reagovat a fanoušky uklidnit. Společnost ujistila, že konzole i hry zůstávají běžně dostupné a že její spolupráce s obchodními partnery pokračuje beze změn.

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

reklama

Novinky

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

reklama

spot_img

reklama

reklama