1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

reklama

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Podle vyjádření vývojářů je hlavním důvodem zpětná vazba od testerů, která se nasbírala během probíhající uzavřené bety: „Díky tomu jsme usoudili, že s trochou více času můžeme zapracovat na dalších připomínkách, které naši testeři považují za klíčové.“

Aby hráčům vynahradili kratší čekání, chystají vývojáři už v květnu „velký beta víkend“, kde se do Dune: Awakening dostane více zájemců. Podrobnější informace o přesném termínu zatím nejsou známé, ale studio slibuje, že se je dozvíme brzy.

Ambiciózní projekt v legendárním světě

Dune: Awakening zůstává i přes posun termínu jedním z nejambicióznějších online titulů. Navazuje na slavné romány Franka Herberta, ovšem s výraznými odchylkami v příběhu: Paul Atreides se v této verzi vůbec nenarodil, zatímco legendární Fremené náhle zmizeli z planety Arrakis. Hra přitom zachovává ústřední konflikt mezi rody Atreidů a Harkonnenů, kam se nakonec mohou přidat i samotní hráči.

V roli nového dobrodruha se ocitnete na extrémně nehostinné planetě plné písečných bouří, smrtících písečných červů a všudypřítomného boje o moc a vliv. Autoři chtějí nabídnout obrovský otevřený svět, kde se bude politická diplomacie mezi hráči prolínat s dynamickým ekosystémem a kde suroviny – zejména koření (the spice) – sehrávají klíčovou úlohu.

Proč to zdržení?

Funcom se netají vysokými ambicemi, a dokonce sám označuje Dune: Awakening za „nejambicióznější survival hru vůbec“. Podle všeho se jedná o obří projekt, kde se snoubí neustálé multiplayerové fungování, budování osad, diplomacie a kooperativní i kompetitivní bitvy. Právě technické a herní testy – probíhající už v rámci „persistentní uzavřené bety“ – prý tvůrcům odhalily řadu detailů, které chtějí před ostrým spuštěním vylepšit.

„Toto rozhodnutí neděláme lehkovážně. Víme, že se všichni těší na datum vydání, ale tři týdny navíc nám pomohou vypilovat hratelnost, aby byla od prvního dne co nejlepší,“ uvádí studio. Kromě toho se snaží zapojit i širší komunitu skrze veřejnější testy, proto se těsně před vydáním chystá ona velká beta akce. Datum padne nejspíš na květen, ale přesné načasování zatím není oficiálně potvrzeno.

Jaká je situace na konzolích?

Konzolové verze Dune: Awakening pro PlayStation 5 a Xbox Series měly podle dřívějších informací vyjít o něco později než PC edice. Aktuální odklad na červen 2025 se teoreticky může dotknout i termínů pro konzole, nicméně Funcom zatím oficiální vyjádření nepřidal. Je možné, že pokud půjde vše hladce, uvidíme je relativně krátce po PC premiéře, nebo si hráči na next-gen konzolích budou muset bohužel chvíli počkat.

Co se dělo dříve a na co se těšit?

Pokud jste Dune: Awakening sledovali, možná vám neunikla informace, že původně se počítalo s termínem „brzy v roce 2025“. Funcom jej zpřesnil na 20. květen a nyní posouvá na 10. červen, takže fanouškům Duny přibude pár týdnů na doladění sestavy a případné vyzkoušení benchmarku, který už je k dispozici ve formě Character Creator & Benchmark Mode. Díky tomu si můžete vytvořit postavu i ověřit výkon svého počítače před ostrým startem.

Těšit se můžete na rozsáhlé stavění, sběr koření a socio-politické boje, v nichž se rozhodnete, zda se přidáte k rodu Harkonnenů nebo Atreidům, případně se vydáte vlastní cestou. Kooperovat můžete s ostatními hráči, nebo se pokusit přežít sám v drsných dunách Arrakis.

Závěrem

Navzdory kratšímu odkladu zůstává Dune: Awakening horkým kandidátem na jednu z nejzajímavějších online her tohoto roku. Slíbena je masivní mapa, neustále se vyvíjející svět a silná inspirace ikonickým dílem Franka Herberta. Jestli se ambice studia Funcom skutečně naplní, to zjistíme 10. června, kdy hra vyjde na PC.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

Novinky

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

reklama

spot_img

reklama

reklama