Pokud patříte mezi fanoušky série Dishonored, zřejmě víte, že už roky není na stole žádný oficiální plán na třetí díl. Přesto se jedná o jednu z nejoceňovanějších stealth série poslední dekády, jejíž jedinečnou kombinaci akce, plížení a temné fantazie si hráči i kritici oblíbili natolik, že si často přejí návrat do města Dunwall či jiných míst Empire of the Isles. Ředitel prvního dílu a spoluzakladatel Arkane Studios, Raphaël Colantonio, se však kdysi do pokračování nehrnul, protože měl touhu tvořit něco nového. V nedávném rozhovoru na Quad Damage Podcast se ale ukázalo, že jeho postoj se postupem času změnil.
„Poslední věc, kterou jsem chtěl dělat po Dishonored 1 na další čtyři roky, bylo Dishonored 2,“ přiznal Colantonio v podcastu. „Obecně rád vytvářím nové věci.“ Právě proto se druhého dílu Dishonored režijně ujal Harvey Smith, zatímco Colantonio dal přednost vývoji Prey (2017) v pobočce Arkane Austin. Přestože Prey nese název, který vyvolává vzpomínky na střílečku z roku 2006, Colantonio několikrát naznačil, že mu label Prey nebyl úplně po chuti. Každopádně tým tehdy evidentně potřeboval změnu prostředí: místo steampunkové estetiky se šlo do sci-fi.
Teď, roky po vydání Dishonored 2, však Colantonio připustil, že by se do světa velkolepých atentátů a unikátních schopností Corvo Attano či Emily Kaldwin znovu rád vrátil. „Dokázal bych si představit pracovat na Dishonored 3 právě teď, protože už uplynula dlouhá doba, tak proč ne?“
Vize pro pokračování existují, ale budoucnost je nejistá
Záruku, že by opravdu třetí díl vznikl, nám to však nedává. Colantonio navíc prozradil, že on i další klíčové osobnosti, například Harvey Smith nebo současný šéf Arkane Dinga Bakaba, mají všichni jakési vlastní „náčrty“ nebo nápady na potencionální pokračování. Ale kdyby se snad jednou některý z nich měl realizovat, podle tvůrce to v tuto chvíli patří spíše do „říše sci-fi“.
Rozhodně by fanoušci neodmítli pokračování, zvlášť když Dishonored 2 patří k nejoceňovanějším hrám svého roku (a pro mnohé i všech dob). Bohužel, prodejně se tolik nezadařilo, což patrně zpomalilo chuť vydavatele Bethesda pouštět se do dalšího nákladného vývoje. Kromě toho měl tým Arkane v posledních letech plné ruce práce s dalšími projekty – Arkane Lyon dokončilo Deathloop a údajně připravuje hru o komiksovém Bladeovi. Sesterské studio Arkane Austin navíc zažilo těžké časy po neúspěchu Redfall a následném uzavření v roce 2023.

Colantonio sám Arkane opustil a založil WolfEye Studio, kde momentálně pracuje na doposud nepojmenované first-person akční RPG, které prý bude mít v sobě DNA immersive simulátorů typu Prey či Dishonored. Blíže k sérii Dishonored se tak momentálně asi nedostaneme, ale myšlenka na třetí díl, ať už v jeho režii nebo s týmem z Arkane, se aspoň udržuje naživu. A jak víme, některé sny a nápady se ve videoherní branži občas přece jen promění ve skutečnost – byť to někdy trvá déle, než by si hráči (a občas i samotní tvůrci) přáli.