12.2 C
Czech
Sobota, 19 dubna, 2025

Discord míří přímo do her: Nový Social SDK otevírá cestu k pokročilé in-game komunikaci

reklama

reklama

Discord, populární platforma pro online komunikaci a sdílení zážitků mezi hráči, se možná brzy stane nedílnou součástí samotných her. Společnost totiž oznámila spuštění „Discord Social SDK“, nástroje, který vývojářům umožní integrovat klíčové funkce Discordu přímo do svých titulů. Tento krok může proměnit způsob, jakým se hráči navzájem propojují, komunikují a objevují nové hry.

Základní myšlenka je jednoduchá. Pokud by se Discord objevil přímo v uživatelském rozhraní hry, hráči by mohli okamžitě využít textový či hlasový chat, aniž by museli přepínat mezi hrou a samostatnou aplikací. Nový toolkit navíc slibuje i sjednocený seznam přátel, sdílený napříč mobilní verzí, PC a samotnou hrou. Pro uživatele, kteří již účet u Discordu mají, tak bude vše propojené. Uvidí, kdo je online, jaké hry právě hrají, a mohou se k nim bleskově připojit.

Zásadní však je, že vývojáři nebudou nutit nikoho k povinné registraci u Discordu. Pokud si hráč nechce vytvářet nový profil, stále může využít určité části in-game sociálního systému, jako jsou herní pozvánky a chat. Ti, kdo už si Discord založili, se ale dočkají pokročilejších možností, včetně podpory takzvané „rich presence“, která ukazuje dalším lidem, co přesně teď děláte (například kterou úroveň zrovna procházíte či kolik času vám ještě zbývá do konce zápasu).

Dostupné pro menší studia až po AAA tituly

Discord se chlubí tím, že Social SDK je aktuálně bezplatně dostupný pro týmy všech velikostí. Od indie projektů až po největší herní firmy. V praxi to znamená, že tvůrci místo nákladného vývoje vlastního komunikačního systému mohou sáhnout po osvědčeném řešení, které je už léta považováno za „zlatý standard“ pro herní voice chat. Mezi prvními, kdo si novinku zkouší, jsou známá studia jako Facepunch (autoři Rustu), Theorycraft Games, 1047 Games, Scopely nebo dokonce gigant Tencent.

Velkým tahákem je i propojení s více platformami. Social SDK je momentálně kompatibilní s operačními systémy Windows 11 a macOS a game enginy Unity a Unreal Engine. Konzolové a mobilní verze by měly následovat. Zároveň Discord zdůrazňuje, že přesah do jeho obří uživatelské základny (údajně více než 200 milionů aktivních uživatelů měsíčně) může vývojářům pomoci s propagací nové hry či budováním komunity.

Propojené kanály, cross-platform messaging a další

Kromě základní integrace přátel, chatu či rychlých pozvánek do herní lobby připravuje Discord i doplňkové funkce, které jsou zatím v uzavřeném betatestu. „Linked Channels“ umožní přenést herní konverzaci do vybraného kanálu na Discord serveru, takže i lidé, kteří zrovna nehrají, mohou sledovat a reagovat na dění ve hře v reálném čase. Díky „Cross-Platform Messaging“ pak půjde chatovat s přáteli, i když sami budete na mobilu nebo PC Discordu, a oni přímo ve hře.

Nechybí ani testování hlasového chatu pro integraci přímo do hry, tedy bez nutnosti spouštět samostatného klienta. Vývojáři věří, že díky těmto funkcím se Discord stane nejenom komunikačním, ale i sociálním centrem, které zvýší retenci hráčů a usnadní jim organizaci různých eventů či turnajů.

Nová budoucnost in-game chatů?

Discord si od této novinky slibuje nejen vyšší popularitu a růst počtu uživatelů, ale i to, že se stane standardním řešením pro hlasové i textové služby uvnitř her. A co to znamená pro samotné hráče? Pravděpodobně méně starostí s přepínáním aplikací, snadnější domlouvání akcí a širší možnosti, jak zůstat v kontaktu se spoluhráči.

Zároveň je tu otázka, zda se hráči, kteří už mají zažité systémy jako Steam, Battle.net nebo jiné launchery, opravdu přesunou na integrovaný Discord. Vzhledem k popularitě platformy a jejím funkcím to však vypadá slibně. Discord navíc cílí na trend společného hraní. Podle interních dat hraje týdně se svými přáteli 72 % uživatelů Discordu, přičemž až polovina z nich navíc streamuje, a téměř třetina se do stejné hry připojí do hodiny od zhlédnutí streamu.

Pokud se tedy Social SDK masivně rozšíří, můžeme očekávat, že ve stále větším počtu her uvidíme klasické Discord notifikace či rovnou integrované hlasové místnosti. Na to, jestli se z toho stane nová norma, si budeme muset ještě dlouho počkat. Je ale jisté, že vývojáři, kteří tuto šanci využijí, získají silný nástroj pro péči o komunitu i propagaci, a hráči se dočkají jednodušší a přehlednější komunikace s parťáky.

Ať už půjde o drobnou vychytávku nebo revoluční změnu celého herního ekosystému, Discord pokračuje ve svém tažení stát se primární platformou, kde se herní světy prolínají s těmi sociálními – a Social SDK je velký krok tímto směrem.

reklama

spot_img

Články

Marathon má datum vydání. Bungie vrací kultovní sci-fi v novém stylu už letos v září

Legendární značka Marathon od studia Bungie, která položila základy sériím jako Halo a Destiny, se po desetiletích vrací – tentokrát jako multiplayerová extraction střílečka.

Nová Baldur’s Gate 3 aktualizace přináší 12 podtříd

Pokud jste se těšili na pořádný balík novinek k Baldur’s Gate 3, 15. dubna si udělejte v kalendáři velkou červenou poznámku. Vývojáři z Larian Studios totiž oficiálně potvrdili, že právě v tento den vychází Patch 8 – jeden z největších updatů v historii hry, nabitý hromadou novinek včetně dvanácti nových podtříd, rozšířené možnosti hraní ve split-screenu, foto módu a chystaného cross-play mezi platformami.

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

Na PlayStation 5 vychází balíček The Last of Us Complete

Společnost Sony Interactive Entertainment ve spolupráci s vývojáři z Naughty Dog nečekaně oznámila a zároveň okamžitě vypustila do prodeje The Last of Us Complete pro PlayStation 5 (PS5). Tento balíček obsahuje jak remake The Last of Us Part I (známý také jako The Last of Us Part 1 z roku 2022), tak The Last of Us Part II Remastered. Digitální edice je k mání za 99,99 dolarů (kolem 2300 korun) a sběratelská fyzická verze dorazí exkluzivně přes PlayStation Direct 10. července za 109,99 dolarů (kolem 2500 korun).

Mafia: Domovina má datum vydání

Očekávané pokračování české herní klasiky Mafia s podtitulem Domovina má podle všeho přesné datum vydání. Zatímco na anglické verzi stránky služby Steam datum chybí, v jiných jazycích - například v japonštině nebo brazilské portugalštině - je uvedeno: 8. srpna 2025.

Blue Prince: 20 věcí, které byste měli vědět, než se pustíte do této záhadné roguelike adventury

Blue Prince je nová roguelike hra plná tajemství, náhodně generovaných místností a podivného sídla, které mění svou podobu každý den. Hráči se vžijí do role mladíka, který pátrá po svém dědictví – cesta k němu vede přes legendární Místnost 46. A ta je jen začátek.

Helldivers 2: Komunita spekuluje o masivním útoku na Super Earth

Pokud jste fanoušky akčního sci-fi světa Helldivers 2, připravte se na možnou invazi, o které se v komunitě spekuluje čím dál častěji. Nedávný únik informací totiž naznačuje, že na Super Earth může udeřit nebezpečná rasa zvaná Illuminate. Podle nejnovějších indicií má jít o událost velkého rozsahu, která by mohla otřást samotnými základy tohoto domovského světa lidstva. Pojďme se společně podívat, co vše zatím víme.

InZoi vs. The Sims 4: Kdo vládne životním simulátorům?

InZoi, nový korejský simulátor života od společnosti Krafton, konečně vstoupil do Early Access na Steamu. Už od prvního oznámení sliboval, že se stane prvním skutečným konkurentem série The Sims. Ale jak si ve skutečnosti vede ve srovnání s deset let starou, ale stále podporovanou hrou The Sims 4?

Schedule I čelí vyšetřování kvůli podobnosti se sérií Drug Dealer Simulator

Na herní scéně začíná neobvyklý konflikt, který připomíná známé rčení "život napodobuje umění". Tentokrát jde o možný spor mezi tvůrci a vydavateli her s tematikou drogových dealerů: konkrétně mezi polskou společností Movie Games SA (vydavatelem série Drug Dealer Simulator) a novou nezávislou hrou Schedule I od studia TVGS (Tyler’s Video Game Studio). Movie Games totiž zahájili vyšetřování, zda Schedule I neporušuje autorská práva jejich titulu Drug Dealer Simulator.

Nintendo brání cenovku 80 dolarů pro Mario Kart World: „Obsah tomu odpovídá“

Připravovaná závodní hra Mario Kart World, která vychází jako launch titul pro Switch 2 už 5. června 2025, vzbudila pozornost nejen herním obsahem, ale také svou cenovkou – 80 dolarů, tedy přibližně 2 000 Kč. Nintendo ale tvrdí, že cena odpovídá rozsahu a kvalitě, které hra nabídne.

Novinky

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img