Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.
Hráč ovládá bývalou pirátku Bai Wuchang, která ztratila paměť a zároveň bojuje s tajemnou nemocí známou jako Feathering. Ta pomalu mění lidi v příšery — a ona sama není výjimkou. Téma nákazy a šílenství se promítá nejen do příběhu, ale i do mechanik, které ovlivňují vztah postavy k vlastnímu lidství.

Flexibilní systém dovedností a stylů
Srdcem hry je tzv. Impetus Repository – rozsáhlý strom schopností s větvemi pro různá bojová zaměření. Hráči mohou volně přepínat mezi zbraněmi, beztrestně resetovat vývoj postavy a vytvářet si unikátní styl. Systém připomíná Sphere Grid z Final Fantasy X a umožňuje hlubokou experimentaci.
Pět hlavních typů zbraní – od dlouhého meče po sekery a kopí – nabízí různé herní styly. Hra podporuje ofenzivní, defenzivní i magický přístup. Jednotlivé zbraně se chovají odlišně, a to nejen v animacích, ale i v přístupu k soubojům. Soubojový systém je svižný, s důrazem na přesné načasování a správné využití Skyborn Might – klíčového zdroje pro silnější útoky a kouzla.
Silné momenty střídá frustrace
Wuchang exceluje v level designu. Svět je komplexní, propojený a plný skrytých zákoutí. Hráč často zažívá momenty překvapení, kdy se dříve vzdálené lokace propojí. Shrines (obdoba ohnišť) jsou rozesety strategicky a příjemně zkracují backtracking.
Hra však naráží na problémy s vyvážením. Prvních několik hodin působí přístupně, ale brzy přichází brutální skoky v obtížnosti. Některé bossfighty, jako s postavou jménem Honglan, hráče vyloženě trestají mikroskopickými chybami. Ne všechny zbraně mají přístup ke klíčovým mechanikám jako parry, což některé buildy výrazně znevýhodňuje.
Bohatý svět, který místy ztrácí tah
Příběh je čitelnější než u klasických soulsliků, ale Bai jako postava občas působí odtrženě od událostí kolem sebe. Přesto hra nabízí spoustu scén, které kombinují mytologii, temnou fantazii a pandemické motivy. Někdy však množství postav a jmen vede ke zmatku.
Souboje s monstry i lidskými protivníky jsou nápadité. Každá oblast přináší nová nebezpečí, která vyžadují přizpůsobení stylu hry. Mechanika šílenství, kdy hráč postupně ztrácí kontrolu a čelí svému démonickému dvojníkovi, přináší nečekané taktické možnosti – i když za cenu zvýšeného rizika.
Navzdory výtkám zůstává Wuchang: Fallen Feathers povedenou ukázkou toho, jak má vypadat moderní soulslike hra. Krásná, atmosférická a promyšlená. A pokud Leenzee doladí některé nevyvážené prvky, má zaděláno na silnou sérii.
Hodnocení: 8 z 10