19.9 C
Czech
Pátek, 18 dubna, 2025

Tvůrci Dishonored mají nápady na třetí díl. Šance na realizaci je ale prý v oblasti „science fiction“

reklama

reklama

Pokud patříte mezi fanoušky série Dishonored, zřejmě víte, že už roky není na stole žádný oficiální plán na třetí díl. Přesto se jedná o jednu z nejoceňovanějších stealth série poslední dekády, jejíž jedinečnou kombinaci akce, plížení a temné fantazie si hráči i kritici oblíbili natolik, že si často přejí návrat do města Dunwall či jiných míst Empire of the Isles. Ředitel prvního dílu a spoluzakladatel Arkane Studios, Raphaël Colantonio, se však kdysi do pokračování nehrnul, protože měl touhu tvořit něco nového. V nedávném rozhovoru na Quad Damage Podcast se ale ukázalo, že jeho postoj se postupem času změnil.

„Poslední věc, kterou jsem chtěl dělat po Dishonored 1 na další čtyři roky, bylo Dishonored 2,“ přiznal Colantonio v podcastu. „Obecně rád vytvářím nové věci.“ Právě proto se druhého dílu Dishonored režijně ujal Harvey Smith, zatímco Colantonio dal přednost vývoji Prey (2017) v pobočce Arkane Austin. Přestože Prey nese název, který vyvolává vzpomínky na střílečku z roku 2006, Colantonio několikrát naznačil, že mu label Prey nebyl úplně po chuti. Každopádně tým tehdy evidentně potřeboval změnu prostředí: místo steampunkové estetiky se šlo do sci-fi.

Teď, roky po vydání Dishonored 2, však Colantonio připustil, že by se do světa velkolepých atentátů a unikátních schopností Corvo Attano či Emily Kaldwin znovu rád vrátil. „Dokázal bych si představit pracovat na Dishonored 3 právě teď, protože už uplynula dlouhá doba, tak proč ne?“

Vize pro pokračování existují, ale budoucnost je nejistá

Záruku, že by opravdu třetí díl vznikl, nám to však nedává. Colantonio navíc prozradil, že on i další klíčové osobnosti, například Harvey Smith nebo současný šéf Arkane Dinga Bakaba, mají všichni jakési vlastní „náčrty“ nebo nápady na potencionální pokračování. Ale kdyby se snad jednou některý z nich měl realizovat, podle tvůrce to v tuto chvíli patří spíše do „říše sci-fi“.

Rozhodně by fanoušci neodmítli pokračování, zvlášť když Dishonored 2 patří k nejoceňovanějším hrám svého roku (a pro mnohé i všech dob). Bohužel, prodejně se tolik nezadařilo, což patrně zpomalilo chuť vydavatele Bethesda pouštět se do dalšího nákladného vývoje. Kromě toho měl tým Arkane v posledních letech plné ruce práce s dalšími projekty – Arkane Lyon dokončilo Deathloop a údajně připravuje hru o komiksovém Bladeovi. Sesterské studio Arkane Austin navíc zažilo těžké časy po neúspěchu Redfall a následném uzavření v roce 2023.

Colantonio sám Arkane opustil a založil WolfEye Studio, kde momentálně pracuje na doposud nepojmenované first-person akční RPG, které prý bude mít v sobě DNA immersive simulátorů typu Prey či Dishonored. Blíže k sérii Dishonored se tak momentálně asi nedostaneme, ale myšlenka na třetí díl, ať už v jeho režii nebo s týmem z Arkane, se aspoň udržuje naživu. A jak víme, některé sny a nápady se ve videoherní branži občas přece jen promění ve skutečnost – byť to někdy trvá déle, než by si hráči (a občas i samotní tvůrci) přáli.

reklama

spot_img

Články

Nová Baldur’s Gate 3 aktualizace přináší 12 podtříd

Pokud jste se těšili na pořádný balík novinek k Baldur’s Gate 3, 15. dubna si udělejte v kalendáři velkou červenou poznámku. Vývojáři z Larian Studios totiž oficiálně potvrdili, že právě v tento den vychází Patch 8 – jeden z největších updatů v historii hry, nabitý hromadou novinek včetně dvanácti nových podtříd, rozšířené možnosti hraní ve split-screenu, foto módu a chystaného cross-play mezi platformami.

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

Na PlayStation 5 vychází balíček The Last of Us Complete

Společnost Sony Interactive Entertainment ve spolupráci s vývojáři z Naughty Dog nečekaně oznámila a zároveň okamžitě vypustila do prodeje The Last of Us Complete pro PlayStation 5 (PS5). Tento balíček obsahuje jak remake The Last of Us Part I (známý také jako The Last of Us Part 1 z roku 2022), tak The Last of Us Part II Remastered. Digitální edice je k mání za 99,99 dolarů (kolem 2300 korun) a sběratelská fyzická verze dorazí exkluzivně přes PlayStation Direct 10. července za 109,99 dolarů (kolem 2500 korun).

Mafia: Domovina má datum vydání

Očekávané pokračování české herní klasiky Mafia s podtitulem Domovina má podle všeho přesné datum vydání. Zatímco na anglické verzi stránky služby Steam datum chybí, v jiných jazycích - například v japonštině nebo brazilské portugalštině - je uvedeno: 8. srpna 2025.

Blue Prince: 20 věcí, které byste měli vědět, než se pustíte do této záhadné roguelike adventury

Blue Prince je nová roguelike hra plná tajemství, náhodně generovaných místností a podivného sídla, které mění svou podobu každý den. Hráči se vžijí do role mladíka, který pátrá po svém dědictví – cesta k němu vede přes legendární Místnost 46. A ta je jen začátek.

Helldivers 2: Komunita spekuluje o masivním útoku na Super Earth

Pokud jste fanoušky akčního sci-fi světa Helldivers 2, připravte se na možnou invazi, o které se v komunitě spekuluje čím dál častěji. Nedávný únik informací totiž naznačuje, že na Super Earth může udeřit nebezpečná rasa zvaná Illuminate. Podle nejnovějších indicií má jít o událost velkého rozsahu, která by mohla otřást samotnými základy tohoto domovského světa lidstva. Pojďme se společně podívat, co vše zatím víme.

InZoi vs. The Sims 4: Kdo vládne životním simulátorům?

InZoi, nový korejský simulátor života od společnosti Krafton, konečně vstoupil do Early Access na Steamu. Už od prvního oznámení sliboval, že se stane prvním skutečným konkurentem série The Sims. Ale jak si ve skutečnosti vede ve srovnání s deset let starou, ale stále podporovanou hrou The Sims 4?

Schedule I čelí vyšetřování kvůli podobnosti se sérií Drug Dealer Simulator

Na herní scéně začíná neobvyklý konflikt, který připomíná známé rčení "život napodobuje umění". Tentokrát jde o možný spor mezi tvůrci a vydavateli her s tematikou drogových dealerů: konkrétně mezi polskou společností Movie Games SA (vydavatelem série Drug Dealer Simulator) a novou nezávislou hrou Schedule I od studia TVGS (Tyler’s Video Game Studio). Movie Games totiž zahájili vyšetřování, zda Schedule I neporušuje autorská práva jejich titulu Drug Dealer Simulator.

Nintendo brání cenovku 80 dolarů pro Mario Kart World: „Obsah tomu odpovídá“

Připravovaná závodní hra Mario Kart World, která vychází jako launch titul pro Switch 2 už 5. června 2025, vzbudila pozornost nejen herním obsahem, ale také svou cenovkou – 80 dolarů, tedy přibližně 2 000 Kč. Nintendo ale tvrdí, že cena odpovídá rozsahu a kvalitě, které hra nabídne.

Brány Skeldalu se vrací na moderní počítače. Po 27 letech dorazí na Steam s novinkami a poprvé v angličtině

Legendární české RPG Brány Skeldalu z roku 1998 se vrací v aktualizované verzi. Po více než čtvrtstoletí se dočkáme oficiálního vydání na Steamu, a to včetně plné kompatibility s Windows 11, podpory gamepadu a vůbec poprvé také anglické lokalizace.

Novinky

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img