15.3 C
Czech
Čtvrtek, 18 září, 2025

Studio Dotemu pracuje na úplně novém roguelike titulu Absolum

reklama

Studio Dotemu je dlouhodobě spojováno se svými retro tituly, které s oblibou oživuje a znovu přináší na naše obrazovky v moderní podobě. Teď ale vydává na novou cestu. Absolum je prvním originálním IP z jejich dílny, navíc spadajícím do vznikajícího žánru, kterému sami vývojáři říkají „rogue ‘em up“. Směs akčního boje a roguelike prvků zkrátka slibuje pořádný koktejl všeho, co fanoušci intenzivní bojovky mohou chtít. A díky serveru TheGamer, kteří měli možnost si s vývojáři popovídat, víme zajímavé informace ze zákulisí.

Za více než deset let si Dotemu vybudovalo jméno hlavně díky titulům jako Streets of Rage 4 nebo Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, jež sklízely chválu od kritiků i fanoušků. Všichni proto čekali, že další hra se ponese v podobném duchu. Jenže Dotemu teď překvapilo všechna očekávání. Místo známé značky přišlo s novým světem a hrdiny, kteří mají nakročeno k tomu stát se další kultovní peckou.

„S Guard Crush Games jsme se bavili o tom, jak bychom mohli spolupracovat po Streets of Rage 4 a navázat na to, co jsme udělali s tímto titulem,“ uvedl generální ředitel Dotemu Cyrille Imbert pro server TheGamer. „Ptali jsme se, co bychom měli dělat dál, a měli jsme na mysli několik IP ve stejném duchu jako Absolum, ale já jsem prosadil možnost vytvořit něco nového. Strategicky by to mohlo být pro Dotemu zajímavé, nedávat všechna vejce do jednoho košíku a zkoušet nové věci. To je to, co nás poslední roky pohánělo, snažit se obnovovat a nedělat pořád to samé.“

S touto odvážnou vizí se Absolum stává novou vlajkovou lodí Dotemu. Hra nás zavede do fantasy prostředí, kde si budete muset každý postup vybojovat v soubojích, a když padnete, začnete zase od začátku. Celá ta myšlenka opakovaných „runs“ spolu s neustálým zdokonalováním postavy je klasický roguelike model, který Dotemu vylepšuje letitými zkušenostmi s tvorbou 2D fighting her.

Úplně nový svět

Absolum nechce být jen dalším klasickým fighting titulem, který spoléhá na nostalgii. Zatímco dřívější hry Dotemu sáhly po různých licencích, tady vývojáři vsadili na úplně nový svět, který si sami vybudovali tak, aby seděl k jejich nápaditým mechanikám. Kromě neustálého zkoušení nových buildů a zbraní sází i na vyprávění příběhu, které by mělo fungovat jako hnací motor pro každé opakované dobrodružství.

Autoři věří, že díky roguelike struktuře mohou přidat zajímavou zápletku a charaktery, které vám postupně poodhalí víc z tajemného univerza Absolum. „V poslední době se v herním průmyslu hranice mezi žánry mlží,“ vysvětluje hlavní producent Micke Moisa. „Každý žánr si vybírá z jiného a snaží se najít prvky, které by vložil do své vlastní hry a vytvořil tak něco nového. Přemýšleli jsme, jak tento žánr pojmenovat, a napadl nás rogue ‚em up, protože je to také mix různých věcí. To je to, co nazýváme vývojem žánru beat ‚em up.“

Ručně kreslený styl a inspirace od Golden Axe

Po vizuální stránce vám Absolum nejspíš připomene mix kreslených komiksů a klasických arkád typu Golden Axe. Vlastně se není čemu divit, když vývoj grafické stránky svěřili studiu Supamonks, které se specializuje právě na tento typ animace. Supamonks není v herní branži tolik známé, ale právě proto se mohlo do projektu vrhnout s čerstvými nápady a vytvořit ručně kreslený styl, který vám vyrazí dech.

„Odkázali jsme se na Streets of Rage 4, který byl již proveden v ručně kreslené animaci,“ uvedl hlavní animátor Supamonks Maxime Mary. „Díky tomu jsme se neptali, zda dělat pixel art, protože jsme chtěli jít stejnou cestou. V pixel artu jsme ale použili spoustu odkazů z beat ‚em ups – hodně spritů z bojových her Capcomu. Vampire Survivors byl pro mě dobrou referencí a Golden Axe byl referencí už od začátku projektu.“

Od prvních prototypů se navíc hra hodně vyvinula, a to částečně právě kvůli animátorům, kteří chtěli do Absolum vložit svižnější pohyb a možnost dashovat či skákat, aby akce působila moderněji a víc dynamicky.

Možnost volnosti bez licencí

Kromě nového uměleckého stylu je největší rozdíl v tom, že Dotemu nemusí dodržovat pravidla žádné licencované značky. Tentokrát mají autoři absolutní volnost. Mohou upravovat charaktery, upravovat svět nebo přidávat nové mechaniky. To je oproti předchozím hrám s výraznou licencí zásadní výhoda.

„Když pracujete na IP titulu, musíte dodržovat určitá pravidla a být věrní značce, se kterou pracujete. V tomto případě, protože jsme vlastníkem IP, můžeme dělat cokoli a mít tuto skutečnou svobodu při navrhování hry,“ řekl Moisa.

Záměrem Dotemu je vybudovat kolem Absolum bohatý a propojený svět, který by mohl posloužit nejen této hře, ale i potenciálním pokračováním nebo dokonce zcela novým projektům.

Předběžný přístup nebude

Inspirace tituly typu Hades je tady na první pohled zřejmá, ale Dotemu se rozhodlo jít vlastní cestou. Na rozdíl od Supergiant Games totiž neplánuje Absolum vypustit v předběžném přístupu. Chce ho rovnou dodat v maximálně vyladěném stavu.

Nezbývá než držet palce, aby tohle spojení roguelike a mlátičky vyšlo podle plánu a Dotemu s Guard Crush Games a Supamonks doručili hráčům něco svěžího, co si získá pozornost.

reklama

reklama

spot_img

Články

GTA 6 možná dorazí až v říjnu 2026, tvrdí insider

Fanoušci Grand Theft Auto čekají na šestý díl už dvanáct let. Po nekonečných spekulacích se Rockstar konečně rozhoupal a v roce 2023 vypustil první trailer. Druhý dorazil až letos, jenže radost rychle vystřídala zklamaná grimasa – studio zároveň oznámilo odklad z původního podzimu 2025 na květen 2026. Jenže podle čerstvých zákulisních informací to možná nebude konečná.

Take-Two odmítá spekulace o spywaru v Borderlands 4

Borderlands 4 má být jedním z největších herních startů roku 2025. Velký hype ale kazí vlna negativních recenzí na Steamu kvůli optimalizaci na PC. Do toho se mezi hráči rozšířily fámy, že hra obsahuje spyware.

Mario Tennis Fever míří na Switch 2

Nový díl sportovní série s Mariem je oficiálně na cestě. Nintendo během zářijového Directu odhalilo Mario Tennis Fever pro Switch 2. Hráči dostanou rekordní porci postav, nové rakety a plno režimů. Trailer naznačil svižné tempo i bláznivé efekty.

Nintendo chystá film Super Mario Galaxy

Mario se vrací na plátna kin. Po úspěchu animáku The Super Mario Bros. Movie z roku 2023, který vydělal přes 1,3 miliardy dolarů, Nintendo spolu s Illumination a Universalem oznámilo pokračování. Nový snímek ponese název The Super Mario Galaxy Movie a premiéru má v dubnu 2026.

Hell Is Us patří mezi nejzajímavější akční hry letošního roku

Rogue Factor přichází s hrou, která staví na objevování a odlišuje se od klasických soulslike titulů. Hell Is Us kombinuje hutnou atmosféru, důraz na průzkum a špetku frustrace, která však nepůsobí odrazujícím dojmem.

Připravovaný Minecraft Live event představí The Copper Age update

Minecraft Live se vrací už podruhé v roce 2025 a hráči se mají na co těšit. Mojang oficiálně potvrdil, že další epizoda dorazí 27. září a tentokrát půjde o jednu z největších show vůbec. Stream poběží na YouTube, Twitchi, oficiálních stránkách Minecraftu a dokonce i na Instagramu či TikToku. A podle všeho nás čeká pořádná nálož novinek, protože program má trvat 60 až 90 minut, tedy dvakrát až třikrát déle než v minulosti.

Nintendo potvrdilo zářijový Direct, trvat bude celou hodinu

Nintendo potvrdilo, že už 12. září proběhne další dlouho očekávaný Direct. Fanoušci se mohou těšit na hodinu plnou novinek, která podle společnosti ukáže, co všechno se chystá pro Switch i nedávno vydaný Switch 2.

Hollow Knight: Silksong překonal hranici 5 milionů hráčů po rekordním startu

Hollow Knight: Silksong se stal fenoménem prakticky přes noc. Po šesti letech čekání od prvního oznámení a po nespočtu spekulací a odkladů se sequel legendárního Hollow Knight konečně dostal do rukou hráčů. Výsledek? Rekordy, výpadky digitálních obchodů a status jedné z nejúspěšnějších indie her vůbec.

Pacific Drive dostane hororové rozšíření Whispers in the Woods

Pacific Drive, jedna z největších indie her loňského roku, se letos dočká prvního plnohodnotného rozšíření. Studio Ironwood posouvá atmosférickou jízdu temnými lesy na severozápadě USA ještě dál. Z původně napínavé survival adventury se stává hra, která se už otevřeně hlásí k hororu.

Battlefield 6 kampaň bude poprvé ukázána na Tokyo Game Show

Battlefield se po čtyřech letech vrací na scénu a už teď je jasné, že to nebude malý comeback. EA potvrdila svou účast na Tokyo Game Show 2025 a hlavním lákadlem její prezentace bude konečně pořádný pohled na singleplayerovou kampaň Battlefield 6. Datum si zapište do kalendáře, 26. září bude pro fanoušky série velký den.

reklama

Novinky

Bonfire Studios odhalilo Arkheron, akční mix Diabla a battle royale

Tvůrci ze studia Bonfire, které založil bývalý kreativní šéf Blizzardu Rob Pardo, představili nový projekt Arkheron. Hra slibuje rychlou multiplayerovou akci, kde se potkávají prvky Diabla, Souls her a battle royale.

Magic: The Gathering chystá Marvel Commander balíčky

První velká spolupráce Magic: The Gathering s Marvelem přináší fanouškům Spider-Mana desítky nových karet, ale bez očekávaných Commander balíčků. To ovšem neznamená, že by je hráči v budoucnu nedostali. Tvůrci už potvrdili, že pro další marvelovské sady vzniknou kompletní 100karetní předpřipravené balíčky.

Xbox Game Pass v září nabobtná o 13 her

Knihovna Xbox Game Pass se v září pořádně rozroste. Microsoft oznámil přidání třinácti novinek, které pokryjí akci, strategii i rodinnou zábavu. Hráči se tak připravují na jeden z nejnabitějších měsíců roku.

reklama

spot_img

reklama

reklama