1.4 C
Czech
Úterý, 2 prosince, 2025

Studio Dotemu pracuje na úplně novém roguelike titulu Absolum

reklama

Studio Dotemu je dlouhodobě spojováno se svými retro tituly, které s oblibou oživuje a znovu přináší na naše obrazovky v moderní podobě. Teď ale vydává na novou cestu. Absolum je prvním originálním IP z jejich dílny, navíc spadajícím do vznikajícího žánru, kterému sami vývojáři říkají „rogue ‘em up“. Směs akčního boje a roguelike prvků zkrátka slibuje pořádný koktejl všeho, co fanoušci intenzivní bojovky mohou chtít. A díky serveru TheGamer, kteří měli možnost si s vývojáři popovídat, víme zajímavé informace ze zákulisí.

Za více než deset let si Dotemu vybudovalo jméno hlavně díky titulům jako Streets of Rage 4 nebo Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, jež sklízely chválu od kritiků i fanoušků. Všichni proto čekali, že další hra se ponese v podobném duchu. Jenže Dotemu teď překvapilo všechna očekávání. Místo známé značky přišlo s novým světem a hrdiny, kteří mají nakročeno k tomu stát se další kultovní peckou.

„S Guard Crush Games jsme se bavili o tom, jak bychom mohli spolupracovat po Streets of Rage 4 a navázat na to, co jsme udělali s tímto titulem,“ uvedl generální ředitel Dotemu Cyrille Imbert pro server TheGamer. „Ptali jsme se, co bychom měli dělat dál, a měli jsme na mysli několik IP ve stejném duchu jako Absolum, ale já jsem prosadil možnost vytvořit něco nového. Strategicky by to mohlo být pro Dotemu zajímavé, nedávat všechna vejce do jednoho košíku a zkoušet nové věci. To je to, co nás poslední roky pohánělo, snažit se obnovovat a nedělat pořád to samé.“

S touto odvážnou vizí se Absolum stává novou vlajkovou lodí Dotemu. Hra nás zavede do fantasy prostředí, kde si budete muset každý postup vybojovat v soubojích, a když padnete, začnete zase od začátku. Celá ta myšlenka opakovaných „runs“ spolu s neustálým zdokonalováním postavy je klasický roguelike model, který Dotemu vylepšuje letitými zkušenostmi s tvorbou 2D fighting her.

Úplně nový svět

Absolum nechce být jen dalším klasickým fighting titulem, který spoléhá na nostalgii. Zatímco dřívější hry Dotemu sáhly po různých licencích, tady vývojáři vsadili na úplně nový svět, který si sami vybudovali tak, aby seděl k jejich nápaditým mechanikám. Kromě neustálého zkoušení nových buildů a zbraní sází i na vyprávění příběhu, které by mělo fungovat jako hnací motor pro každé opakované dobrodružství.

Autoři věří, že díky roguelike struktuře mohou přidat zajímavou zápletku a charaktery, které vám postupně poodhalí víc z tajemného univerza Absolum. „V poslední době se v herním průmyslu hranice mezi žánry mlží,“ vysvětluje hlavní producent Micke Moisa. „Každý žánr si vybírá z jiného a snaží se najít prvky, které by vložil do své vlastní hry a vytvořil tak něco nového. Přemýšleli jsme, jak tento žánr pojmenovat, a napadl nás rogue ‚em up, protože je to také mix různých věcí. To je to, co nazýváme vývojem žánru beat ‚em up.“

Ručně kreslený styl a inspirace od Golden Axe

Po vizuální stránce vám Absolum nejspíš připomene mix kreslených komiksů a klasických arkád typu Golden Axe. Vlastně se není čemu divit, když vývoj grafické stránky svěřili studiu Supamonks, které se specializuje právě na tento typ animace. Supamonks není v herní branži tolik známé, ale právě proto se mohlo do projektu vrhnout s čerstvými nápady a vytvořit ručně kreslený styl, který vám vyrazí dech.

„Odkázali jsme se na Streets of Rage 4, který byl již proveden v ručně kreslené animaci,“ uvedl hlavní animátor Supamonks Maxime Mary. „Díky tomu jsme se neptali, zda dělat pixel art, protože jsme chtěli jít stejnou cestou. V pixel artu jsme ale použili spoustu odkazů z beat ‚em ups – hodně spritů z bojových her Capcomu. Vampire Survivors byl pro mě dobrou referencí a Golden Axe byl referencí už od začátku projektu.“

Od prvních prototypů se navíc hra hodně vyvinula, a to částečně právě kvůli animátorům, kteří chtěli do Absolum vložit svižnější pohyb a možnost dashovat či skákat, aby akce působila moderněji a víc dynamicky.

Možnost volnosti bez licencí

Kromě nového uměleckého stylu je největší rozdíl v tom, že Dotemu nemusí dodržovat pravidla žádné licencované značky. Tentokrát mají autoři absolutní volnost. Mohou upravovat charaktery, upravovat svět nebo přidávat nové mechaniky. To je oproti předchozím hrám s výraznou licencí zásadní výhoda.

„Když pracujete na IP titulu, musíte dodržovat určitá pravidla a být věrní značce, se kterou pracujete. V tomto případě, protože jsme vlastníkem IP, můžeme dělat cokoli a mít tuto skutečnou svobodu při navrhování hry,“ řekl Moisa.

Záměrem Dotemu je vybudovat kolem Absolum bohatý a propojený svět, který by mohl posloužit nejen této hře, ale i potenciálním pokračováním nebo dokonce zcela novým projektům.

Předběžný přístup nebude

Inspirace tituly typu Hades je tady na první pohled zřejmá, ale Dotemu se rozhodlo jít vlastní cestou. Na rozdíl od Supergiant Games totiž neplánuje Absolum vypustit v předběžném přístupu. Chce ho rovnou dodat v maximálně vyladěném stavu.

Nezbývá než držet palce, aby tohle spojení roguelike a mlátičky vyšlo podle plánu a Dotemu s Guard Crush Games a Supamonks doručili hráčům něco svěžího, co si získá pozornost.

reklama

reklama

spot_img

Články

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

reklama

Novinky

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

reklama

spot_img

reklama

reklama