15.6 C
Czech
Neděle, 20 dubna, 2025

Studio Dotemu pracuje na úplně novém roguelike titulu Absolum

reklama

reklama

Studio Dotemu je dlouhodobě spojováno se svými retro tituly, které s oblibou oživuje a znovu přináší na naše obrazovky v moderní podobě. Teď ale vydává na novou cestu. Absolum je prvním originálním IP z jejich dílny, navíc spadajícím do vznikajícího žánru, kterému sami vývojáři říkají „rogue ‘em up“. Směs akčního boje a roguelike prvků zkrátka slibuje pořádný koktejl všeho, co fanoušci intenzivní bojovky mohou chtít. A díky serveru TheGamer, kteří měli možnost si s vývojáři popovídat, víme zajímavé informace ze zákulisí.

Za více než deset let si Dotemu vybudovalo jméno hlavně díky titulům jako Streets of Rage 4 nebo Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, jež sklízely chválu od kritiků i fanoušků. Všichni proto čekali, že další hra se ponese v podobném duchu. Jenže Dotemu teď překvapilo všechna očekávání. Místo známé značky přišlo s novým světem a hrdiny, kteří mají nakročeno k tomu stát se další kultovní peckou.

„S Guard Crush Games jsme se bavili o tom, jak bychom mohli spolupracovat po Streets of Rage 4 a navázat na to, co jsme udělali s tímto titulem,“ uvedl generální ředitel Dotemu Cyrille Imbert pro server TheGamer. „Ptali jsme se, co bychom měli dělat dál, a měli jsme na mysli několik IP ve stejném duchu jako Absolum, ale já jsem prosadil možnost vytvořit něco nového. Strategicky by to mohlo být pro Dotemu zajímavé, nedávat všechna vejce do jednoho košíku a zkoušet nové věci. To je to, co nás poslední roky pohánělo, snažit se obnovovat a nedělat pořád to samé.“

S touto odvážnou vizí se Absolum stává novou vlajkovou lodí Dotemu. Hra nás zavede do fantasy prostředí, kde si budete muset každý postup vybojovat v soubojích, a když padnete, začnete zase od začátku. Celá ta myšlenka opakovaných „runs“ spolu s neustálým zdokonalováním postavy je klasický roguelike model, který Dotemu vylepšuje letitými zkušenostmi s tvorbou 2D fighting her.

Úplně nový svět

Absolum nechce být jen dalším klasickým fighting titulem, který spoléhá na nostalgii. Zatímco dřívější hry Dotemu sáhly po různých licencích, tady vývojáři vsadili na úplně nový svět, který si sami vybudovali tak, aby seděl k jejich nápaditým mechanikám. Kromě neustálého zkoušení nových buildů a zbraní sází i na vyprávění příběhu, které by mělo fungovat jako hnací motor pro každé opakované dobrodružství.

Autoři věří, že díky roguelike struktuře mohou přidat zajímavou zápletku a charaktery, které vám postupně poodhalí víc z tajemného univerza Absolum. „V poslední době se v herním průmyslu hranice mezi žánry mlží,“ vysvětluje hlavní producent Micke Moisa. „Každý žánr si vybírá z jiného a snaží se najít prvky, které by vložil do své vlastní hry a vytvořil tak něco nového. Přemýšleli jsme, jak tento žánr pojmenovat, a napadl nás rogue ‚em up, protože je to také mix různých věcí. To je to, co nazýváme vývojem žánru beat ‚em up.“

Ručně kreslený styl a inspirace od Golden Axe

Po vizuální stránce vám Absolum nejspíš připomene mix kreslených komiksů a klasických arkád typu Golden Axe. Vlastně se není čemu divit, když vývoj grafické stránky svěřili studiu Supamonks, které se specializuje právě na tento typ animace. Supamonks není v herní branži tolik známé, ale právě proto se mohlo do projektu vrhnout s čerstvými nápady a vytvořit ručně kreslený styl, který vám vyrazí dech.

„Odkázali jsme se na Streets of Rage 4, který byl již proveden v ručně kreslené animaci,“ uvedl hlavní animátor Supamonks Maxime Mary. „Díky tomu jsme se neptali, zda dělat pixel art, protože jsme chtěli jít stejnou cestou. V pixel artu jsme ale použili spoustu odkazů z beat ‚em ups – hodně spritů z bojových her Capcomu. Vampire Survivors byl pro mě dobrou referencí a Golden Axe byl referencí už od začátku projektu.“

Od prvních prototypů se navíc hra hodně vyvinula, a to částečně právě kvůli animátorům, kteří chtěli do Absolum vložit svižnější pohyb a možnost dashovat či skákat, aby akce působila moderněji a víc dynamicky.

Možnost volnosti bez licencí

Kromě nového uměleckého stylu je největší rozdíl v tom, že Dotemu nemusí dodržovat pravidla žádné licencované značky. Tentokrát mají autoři absolutní volnost. Mohou upravovat charaktery, upravovat svět nebo přidávat nové mechaniky. To je oproti předchozím hrám s výraznou licencí zásadní výhoda.

„Když pracujete na IP titulu, musíte dodržovat určitá pravidla a být věrní značce, se kterou pracujete. V tomto případě, protože jsme vlastníkem IP, můžeme dělat cokoli a mít tuto skutečnou svobodu při navrhování hry,“ řekl Moisa.

Záměrem Dotemu je vybudovat kolem Absolum bohatý a propojený svět, který by mohl posloužit nejen této hře, ale i potenciálním pokračováním nebo dokonce zcela novým projektům.

Předběžný přístup nebude

Inspirace tituly typu Hades je tady na první pohled zřejmá, ale Dotemu se rozhodlo jít vlastní cestou. Na rozdíl od Supergiant Games totiž neplánuje Absolum vypustit v předběžném přístupu. Chce ho rovnou dodat v maximálně vyladěném stavu.

Nezbývá než držet palce, aby tohle spojení roguelike a mlátičky vyšlo podle plánu a Dotemu s Guard Crush Games a Supamonks doručili hráčům něco svěžího, co si získá pozornost.

reklama

spot_img

Články

Marathon má datum vydání. Bungie vrací kultovní sci-fi v novém stylu už letos v září

Legendární značka Marathon od studia Bungie, která položila základy sériím jako Halo a Destiny, se po desetiletích vrací – tentokrát jako multiplayerová extraction střílečka.

Nová Baldur’s Gate 3 aktualizace přináší 12 podtříd

Pokud jste se těšili na pořádný balík novinek k Baldur’s Gate 3, 15. dubna si udělejte v kalendáři velkou červenou poznámku. Vývojáři z Larian Studios totiž oficiálně potvrdili, že právě v tento den vychází Patch 8 – jeden z největších updatů v historii hry, nabitý hromadou novinek včetně dvanácti nových podtříd, rozšířené možnosti hraní ve split-screenu, foto módu a chystaného cross-play mezi platformami.

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

Na PlayStation 5 vychází balíček The Last of Us Complete

Společnost Sony Interactive Entertainment ve spolupráci s vývojáři z Naughty Dog nečekaně oznámila a zároveň okamžitě vypustila do prodeje The Last of Us Complete pro PlayStation 5 (PS5). Tento balíček obsahuje jak remake The Last of Us Part I (známý také jako The Last of Us Part 1 z roku 2022), tak The Last of Us Part II Remastered. Digitální edice je k mání za 99,99 dolarů (kolem 2300 korun) a sběratelská fyzická verze dorazí exkluzivně přes PlayStation Direct 10. července za 109,99 dolarů (kolem 2500 korun).

Mafia: Domovina má datum vydání

Očekávané pokračování české herní klasiky Mafia s podtitulem Domovina má podle všeho přesné datum vydání. Zatímco na anglické verzi stránky služby Steam datum chybí, v jiných jazycích - například v japonštině nebo brazilské portugalštině - je uvedeno: 8. srpna 2025.

Blue Prince: 20 věcí, které byste měli vědět, než se pustíte do této záhadné roguelike adventury

Blue Prince je nová roguelike hra plná tajemství, náhodně generovaných místností a podivného sídla, které mění svou podobu každý den. Hráči se vžijí do role mladíka, který pátrá po svém dědictví – cesta k němu vede přes legendární Místnost 46. A ta je jen začátek.

Helldivers 2: Komunita spekuluje o masivním útoku na Super Earth

Pokud jste fanoušky akčního sci-fi světa Helldivers 2, připravte se na možnou invazi, o které se v komunitě spekuluje čím dál častěji. Nedávný únik informací totiž naznačuje, že na Super Earth může udeřit nebezpečná rasa zvaná Illuminate. Podle nejnovějších indicií má jít o událost velkého rozsahu, která by mohla otřást samotnými základy tohoto domovského světa lidstva. Pojďme se společně podívat, co vše zatím víme.

InZoi vs. The Sims 4: Kdo vládne životním simulátorům?

InZoi, nový korejský simulátor života od společnosti Krafton, konečně vstoupil do Early Access na Steamu. Už od prvního oznámení sliboval, že se stane prvním skutečným konkurentem série The Sims. Ale jak si ve skutečnosti vede ve srovnání s deset let starou, ale stále podporovanou hrou The Sims 4?

Schedule I čelí vyšetřování kvůli podobnosti se sérií Drug Dealer Simulator

Na herní scéně začíná neobvyklý konflikt, který připomíná známé rčení "život napodobuje umění". Tentokrát jde o možný spor mezi tvůrci a vydavateli her s tematikou drogových dealerů: konkrétně mezi polskou společností Movie Games SA (vydavatelem série Drug Dealer Simulator) a novou nezávislou hrou Schedule I od studia TVGS (Tyler’s Video Game Studio). Movie Games totiž zahájili vyšetřování, zda Schedule I neporušuje autorská práva jejich titulu Drug Dealer Simulator.

Nintendo brání cenovku 80 dolarů pro Mario Kart World: „Obsah tomu odpovídá“

Připravovaná závodní hra Mario Kart World, která vychází jako launch titul pro Switch 2 už 5. června 2025, vzbudila pozornost nejen herním obsahem, ale také svou cenovkou – 80 dolarů, tedy přibližně 2 000 Kč. Nintendo ale tvrdí, že cena odpovídá rozsahu a kvalitě, které hra nabídne.

Novinky

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img