4.5 C
Czech
Neděle, 7 prosince, 2025

Kopie hry Assassin’s Creed Shadows unikla měsíc před oficiálním vydání

reklama

Nejnovější díl dlouholeté série Assassin’s Creed, tentokrát s podtitulem Shadows, měl oficiálně vyjít až 20. března. Jenže fanoušci i zvídaví hráči teď s překvapením zjišťují, že se některým lidem podařilo hru získat už o celý měsíc dříve. Na sociálních sítích se tak začaly objevovat záběry ze hry. Některé nadšence rovnou napadlo hru streamovat. To však velmi rychle vyvolalo reakci ze strany Ubisoftu, který se snaží uniklé kopie a online záběry co nejdříve stáhnout.

Na bazarových platformách v USA se objevily nabídky krabicových verzí, přičemž někteří prodejci se údajně nebáli nasadit cenovku kolem 100 dolarů za kus. Brzy se přidaly i Twitch a YouTube streamy, kde se hráči chlubili záběry z nového titulu. Většina z nich už je ale díky právním zásahům a stížnostem od Ubisoftu stažena.

Někteří hráči se také pochlubili, že dokázali dostat kód z PlayStation Store díky chybě nebo nedopatření v systému, které jim dovolilo hru aktivovat s předstihem. Jak přesně se něco podobného stalo, zatím není jasné, ale rozhodně to pro Ubisoft znamená nepříjemné komplikace.

Ubisoft žádá o klid a ohleduplnost

Ubisoft rychle vydal oznámení a na oficiálním Assassin’s Creed subredditu potvrdil, že o předčasném úniku ví, a poprosil komunitu, aby se vyvarovala zveřejňování jakýchkoli spoilerů, které by mohly ostatním zkazit zážitek ze hry. Upozorňují také na to, že hra ještě není ve finální fázi. Vývojáři stále pracují na posledních patchech a úpravy před vydáním mohou ovlivnit kvalitu, kterou v těchto předčasně uniklých verzích hráči nevidí.

Ubisoft si v oznámení posteskl, že leaky jsou zkrátka smutnou součástí herního byznysu, především proto, že ničí nadšení a moment překvapení. Zároveň vyzvali fanoušky, aby se navzájem chránili před nechtěnými informacemi.

Zajímavou součástí celého skandálu je i skutečnost, že někteří příznivci hry se sami aktivně staví na stranu Ubisoftu – nahlašují videa, která ukazují příliš mnoho, a upozorňují ostatní, že mohou narazit na vyzrazený děj či zásadní mechaniky. Stejně tak varují jeden druhého, aby v online diskuzích nepřidávali detaily. Mnozí totiž chtějí zažít „oficiální“ vlnu marketingu a momenty překvapení přesně tak, jak je vývojáři zamýšleli.

Pro některé hráče a fanoušky je totiž období před vydáním – plné trailerů, ukázek a diskuzí – samo o sobě zážitkem. Nechtějí si jej tak nechat pokazit tím, že uvidí obsah, který měl zůstat pod pokličkou. Jak ovšem leckdo podotýká, v dnešní internetové době je opravdu těžké se spoilerům ubránit, a pro spoustu hráčů zůstává řešením jen krátkodobé odpojení se od sociálních sítí.

Odklady, finanční nejistota a další výzvy pro Ubisoft

Samotné Assassin’s Creed Shadows se navíc potýkalo s několika odklady. Původně se spekulovalo o vydání už v listopadu minulého roku, pak byl termín posunut na 14. února a nakonec se ustálil na 20. březnu. Proto není divu, že se fanoušci obávají dalších změn a že se Ubisoft snaží vyvarovat jakýmkoli dalším negativním vlivům. Firma čelí ne zrovna příznivé finanční situaci. Několika posledním titulům se na trhu nedařilo podle očekávání a množí se dohady, zda se Ubisoft nepokouší o významnější akvizici nebo partnerství.

Hned po Star Wars Outlaws, dalším velkém, ale smíšeně přijatém projektu, se teď Shadows stalo klíčovým titulem, který má hráčům znovu dokázat, že série Assassin’s Creed dokáže chrlit obří hity, jako kdysi.

Záběry z Edo Japonska a dvojice hrdinů

Tentokrát se série vrací do hráči dlouho vysněného prostředí Edo Japonska. Podle prvních preview nabízejí autoři pohled na nádherně zpracované historické lokace a snaží se klást větší důraz na stealth mechaniky. V kůži ninjů či samurajů by hráči měli zažít taktické boje a plížení v temných uličkách nebo na střechách barevných pagod.

Další zajímavostí je dvojice hlavních protagonistů. Zatímco někteří novináři nadšeně vyzdvihují, že hra tak získává nový rozměr, jiní se obávají, aby přílišná roztříštěnost nepodkopala soustředěný herní zážitek. Jedno ale zní z dosavadních recenzí předběžných verzí podobně: Shadows se snaží držet klasického receptu Assassin’s Creed a kombinuje jej s čerstvými prvky, zejména co se týká otevřeného světa, historických detailů a stealth stylu.

Kromě samotné hry už stihly uniknout i zmínky o prvním DLC s názvem Claws of Awaji. To by prý mělo do hry přidat novou oblast, další typ zbraně a slušnou porci příběhových misí navíc.

Co bude dál?

Zbývá počkat si na finální verzi Assassin’s Creed Shadows, která i přes předčasné úniky oficiálně spatří světlo světa 20. března. Ubisoft zatím hráčům radí vyhýbat se všem podezřelým videím či diskuzím a pokud možno si nenechat prozradit klíčové zvraty a mechaniky, které pro sérii Assassin’s Creed bývají typické.

Ať už patříte k těm, kteří se už nemůžou dočkat, nebo vás k sérii po letech zase něco přitáhlo, nezapomeňte, že Assassin’s Creed Shadows má potenciál být i přes všechny kontroverze jedním z nejambicióznějších dílů této ságy. A doufejme, že veškeré problémy s předčasnými úniky a opakovanými odklady nakonec ustoupí do pozadí a fanouškům zůstane hlavně skvělý herní zážitek v japonském prostředí, na které tolik čekali.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

reklama

Novinky

Gen Z znovu objevuje retro technologie

Generace Z si začíná užívat svět bez notifikací. Mladí lidé sahají po přehrávačích, deskách, filmech na DVD i starých herních konzolích. Nejde o hipsterskou pózu, ale o snahu najít něco hmatatelného v době, kdy je všechno jen v cloudu.

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

reklama

spot_img

reklama

reklama