5.4 C
Czech
Neděle, 9 listopadu, 2025

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

reklama

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další „souls‑like“? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

V Covenant přebíráte úlohu nebeského posla – andělského válečníka seslaného do „Creation“, abyste vystopovali Malacha, nejstaršího ze svého druhu. Ten zmizel kdesi v propasti a zanechal po sobě jen spoušť a démony. Legion popisuje svět jako jeden obří, provázaný ekosystém království, ruin a zapomenutých chrámů.

Zajímavý fighting systém

Grotem Covenant je soubojový systém, který v pohledu z první osoby míchá starou školu (Hexen, Dark Messiah) s arénovkami (Tekken, Smash), a přitom se neštítí Souls DNA. Každá zbraň má jedno i obouruční režim. Přehmátnutí do dvou rukou odemkne brutální komba a katalyzátory, ale připraví vás o část mobility. Trik je v tom, že se tím mění celý styl – postoj, animace běhu, dokonce i způsob, jakým hráč klouže po podlaze.

Stavitelé buildů budou v sedmém nebi: čtyři sloty na prsteny, stances s vlastními elementy, upgradovatelné zbraně, aury a kouzla, která do boje vnášejí statový i taktický twist.

Solo, co‑op i duely

Kampaň lze projít o samotě nebo v kooperaci. Pokud ale radši zkřížíte čepele s živým protivníkem, čeká na vás trojice arénových formátů – 1v1, 2v2 i 3v3. Studio slibuje oddělené balancování pro PvE a PvP.

Přestože tým oficiálně míří jen na PC (Steam) a nechce Early Access, nevyloučil, že kvůli financím nakonec přístup předčasným dobrodruhům otevře. Současně shání vydavatele a jedním dechem přiznává konzolové ambice. V současné rané verzi však najdete jen první mapy a ukázky bossů; konkrétní datum ještě visí v mlze.

Proč se těšit na Covenant?

  • Čistý FPS pohled: žádné „over‑the‑shoulder“ kompromisy, jste přímo v rytmu úderů.
  • Dynamika pohybu: wall‑kicky, klouzání, kotouly, pivoty – všechno na pár tlačítek
  • Buildcraft bez mantinelů: stances + magie + pasivky + upgrady zbraní = stovky kombinací.
  • PvE a PvP pod jednou střechou

Pokud chcete být u toho, až se Malachovo dědictví probudí, přidejte si Covenant na wishlist a zapojte se do živé komunity, která už teď rozebírá každý snímek traileru.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama