-1.6 C
Czech
Středa, 24 prosince, 2025

Breath of Fire IV slaví velkolepý návrat

reklama

V herním světě není nic cennějšího než návraty zapomenutých pokladů – a právě to se teď stalo. Legendární Breath of Fire IV, jeden z největších klenotů éry PlayStation 1, je po více než dvaceti letech zpět. Díky GOG.com a jejich Preservation Programu si ho nyní mohou vychutnat i noví hráči na moderních počítačích, navíc s celou řadou vylepšení. A ano, stojí to za to.

Breath of Fire IV vyšlo poprvé v roce 2000, v době, kdy se éra původního PlayStationu blížila ke konci. Přesto si hra získala obrovské uznání za svůj dojemný příběh, nádhernou 2D grafiku a nezapomenutelné postavy. Roky byla téměř nedostupná – hráči museli shánět staré konzole nebo komplikovaně ladit neoficiální emulace. Teď je ale všechno jinak. GOG přináší oficiální verzi hry kompatibilní s Windows 10 a 11, za přátelskou cenu 9,99 dolarů (cca 220 Kč).

Nová verze, stará magie

Co všechno nová verze nabízí? Vývojáři vylepšili grafiku pomocí nového DirectX renderingu, přidali podporu vysokého rozlišení, a nabídli možnosti jako borderless mod, vertikální synchronizaci, anti-aliasing a další grafické vychytávky. Také zvukový engine prošel omlazovací kúrou – nyní uslyšíte všechny ambientní zvuky tak, jak měly být od začátku. Hráči navíc ocení plnou podporu moderních gamepadů včetně DualSense, Xbox Series ovladačů i Switch Pro Controlleru. Klávesnice a myš také nejsou opomenuty, což je příjemné hlavně pro PC puristy.

Vedle toho byly opraveny známé chyby původního PC portu z roku 2003. Konečně se už nemusíte bát zamrzlých bitev nebo spadlých cutscén. Vylepšeny byly i legendární minihry jako manipulace s jeřábem ve skladišti, které v původní verzi občas způsobovaly víc frustrace než radosti.

Dobrodružství, které neztrácí kouzlo

Příběh hry vás zavede do světa rozděleného na dvě soupeřící říše, oddělené rozlehlým močálem. Po stoletích bojů bylo konečně dosaženo křehkého příměří. V tomto napjatém prostředí záhadně zmizí princezna Elena, a její sestra Nina se vydává na zoufalou pátrací výpravu. Cestou potkává záhadného mladíka jménem Ryu – chlapce se schopností měnit se v draka.

Postavy, které Ryu a Nina potkávají, patří k těm nejpamátnějším v celé sérii. Mlčenlivý žoldák Scias, nebojácný vůdce Cray, záhadná válečnice v brnění Ershin nebo houževnatá vojačka Ursula – každý člen party přináší do příběhu vlastní osobnost, motivaci i kus emocí. A nelze zapomenout na tajemného Fou-Lua, císaře a zároveň antihrdinu, jehož dějová linie běží souběžně s Ryuovou. Sledujete tak dvě navzájem se prolínající cesty, což dodává příběhu hloubku, jakou byste od PS1 hry možná ani nečekali.

GOG Preservation Program: Naděje pro staré hry

Tento návrat by nebyl možný bez GOG Preservation Program – iniciativy, která si klade za cíl zachránit staré hry před zapomněním. Podle Video Game History Foundation je dnes až 87 % her vydaných před rokem 2010 obtížně dostupných nebo úplně ztracených. Program GOG se snaží tyto poklady znovu zpřístupnit, a to bez otravného DRM.

Hráči si mohli sami hlasovat, které hry chtějí vidět zpátky – a Breath of Fire IV nasbíralo přes 23 tisíc hlasů. Spolu s ním byly obnoveny i další tituly jako Ultima Underworld 1+2, Worms: Armageddon nebo třeba Tex Murphy: Under a Killing Moon.

Proč byste měli Breath of Fire IV vyzkoušet?

Pokud jste tuto klasiku nikdy nehráli, těžko najdete lepší čas začít. Breath of Fire IV nabízí emotivní příběh, nádherné 2D vizuály i dnes stále svěží hratelnost. RPG prvky jako kombinování magie, učení se nových schopností od nepřátel a komplexní soubojový systém si zachovaly své kouzlo i po čtvrtstoletí.

Pro veterány je to šance vrátit se ke hře, která jim kdysi ukradla stovky hodin života – tentokrát bez frustrace ze starého hardware. Pro nové hráče jde o jedinečnou příležitost zažít, proč se Breath of Fire IV stalo takovou legendou.

reklama

reklama

spot_img

Články

Sony a Tencent ukončily spor o hru Light of Motiram

Spor o hru Light of Motiram, kterou Sony považovala za kopii série Horizon, skončil překvapivě rychle. Sony a Tencent se dohodly v utajení a hra mezitím zmizela z klíčových digitálních obchodů.

Arc Raiders přidává Cold Snap a hon na Candleberries

Do Arc Raiders dorazil zimní režim Cold Snap a s ním i nová sběratelská mise. Hráči vyrážejí do sněhu a ve městě Speranza mezitím roste hlad po jedné konkrétní surovině, Candleberries.

Bungie potvrzuje vydání Marathon v březnu 2026 s cenou 39,99 USD

Bungie vrací Marathon do světel reflektorů a tentokrát působí sebevědoměji. Extrakční FPS dorazí v březnu 2026, míří na cenu 39,99 dolarů/39,99 eur a hned od startu slibuje roční proud bezplatních obsahových updatů. Po odkladu na neurčito, skandálech i tvrdé zpětné vazbě se studio snaží dokázat, že svůj reboot zvládne doručit ve formě, která žánru dodá šťávu.

Hollow Knight Silksong prodal přes sedm milionů kopií za tři měsíce

Hollow Knight: Silksong má za sebou start, o jakém si většina her může nechat zdát. Team Cherry oznámilo, že novinka překonala hranici sedmi milionů prodaných kopií během tří měsíců. A rovnou přidalo další lákadla, včetně velkého rozšíření a chystané edice pro Nintendo Switch 2.

Tvůrce Grand Theft Auto vydal román o AI, která se vymkne kontrole

Dan Houser, jeden z klíčových tvůrců série Grand Theft Auto, se po odchodu z Rockstar Games pustil do úplně jiné hry. V debutovém románu A Better Paradise popisuje blízkou budoucnost, kde se virtuální útočiště změní v past. A do světa unikne AI, která lidem začne sahat přímo do hlavy.

Crystal Dynamics a Amazon Game Studios představují dvě nové Tomb Raider hry

The Game Awards přinesly dvojitou dávku Lary Croft. Amazon Game Studios a Crystal Dynamics oficiálně odhalily Tomb Raider: Legacy of Atlantis pro rok 2026 a zcela nový díl Tomb Raider: Catalyst pro rok 2027. Obě hry běží na Unreal Engine 5 a hlas Lary přebírá Alix Wilton Regan, která má za sebou Dragon Age: Inquisition i Cyberpunk 2077.

Clair Obscur ovládl The Game Awards 2025, večer přinesl lavinu novinek

The Game Awards 2025 uzavřely herní rok ve velkém stylu. Slavnostní večer nabídl desítky nových oznámení, premiérové trailery i dlouhý seznam vítězů. Největší pozornost na sebe strhla hra Clair Obscur: Expedition 33, která se stala jasným symbolem letošního ročníku.

Kim Kardashian míří do Fortnite

Kim Kardashian dorazí do Fortnite nejen jako skin, ale i s vlastním turnajem Kim Kardashian Cup. Epic Games spojuje battle royale s její značkou SKIMS a hráči tak získají šanci vyhrát kosmetické předměty zdarma nebo si je koupit v item shopu za V-Bucks.

Tvůrci Horses přiznávají, že další hru už zřejmě neudělají

Indie horor Horses se dostal do centra sporu o hranice cenzury. Hra zmizela z hlavních platforem ještě před vydáním a tvůrci teď otevřeně mluví o tom, že studio pravděpodobně další titul neudělá. Příběh malé italské firmy tak ukazuje, jak křehké postavení mají autoři mimo hlavní proud.

Warner Bros. Games stojí před největší změnou ve své historii

Netflix potvrdil, že chce koupit Warner Bros. za 82,7 miliardy dolarů. Pokud obchod projde, získá nejen filmové a seriálové značky, ale i kompletní videoherní divizi Warner Bros. Games. O tu však soupeří také Paramount, který podal vlastní nabídku. Herní studia tak čekají měsíce nejistoty, během nichž se rozhodne o jejich budoucnosti.

reklama

Novinky

Tvůrce Call of Duty Vince Zampella zemřel při autonehodě

Vince Zampella, spoluzakladatel Infinity Ward a jedna z klíčových postav zrodu série Call of Duty, zemřel při autonehodě. Podle zprávy se nehoda stala v neděli 21. prosince v pohoří San Gabriel v Kalifornii. Zampella měl v posledních letech výrazný vliv i na návrat série Battlefield.

Ready Player Me ukončí služby 31. ledna 2026 po akvizici společností Netflix

Netflix znovu přikládá pod kotel své herní sekce, tentokrát nákupem estonského startupu Ready Player Me. Firma stojí za technologií, která umožňuje vytvářet herní avatary použitelné napříč různými tituly, a právě to má do budoucna posílit identitu hráčů i napojení na fandomy v rámci her na Netflixu.

Indie Game Awards stáhly ceny pro Clair Obscur kvůli generativní AI

Clair Obscur: Expedition 33 si ve čtvrtek odneslo ocenění Hra roku i Nejlepší debut. O dva dny později ale Indie Game Awards oba tituly stáhly kvůli tomu, že hra při vydání obsahovala generativně vytvořené podklady, které vývojáři rychle odstranili patchem.

reklama

spot_img

reklama

reklama