2.6 C
Czech
Středa, 19 listopadu, 2025

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

reklama

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

První velkou atrakcí jsou noví Vault Hunters. Zatím známe jen dvě ze čtyř nových postav, ale i ty působí dost slibně. Vex je Siréna, která si hraje s nadpřirozenou energií a umí vyvolat smrtonosné stíny jako své společníky. Rafa je bývalý voják společnosti Tediore, vybavený experimentálním exo-oblekem, který mu umožňuje okamžitě vytvářet zbraně přímo v boji.

Každý z nových hrdinů má tři hlavní schopnosti, pasivní stromy dovedností a vlastní „capstone“ schopnosti, které dodávají hlubší strategii do výběru stylu hraní. Skill tree systém je údajně ten nejpropracovanější, jaký kdy série nabídla.

Planeta Kairos: kyberpunkové peklo pod nadvládou Timekeeper

Děj se odehrává na nové planetě Kairos – propojené, masivní krajině, kde vládne záhadný tyran známý jako Timekeeper. Tento záporák tisíce let udržoval planetu skrytou, ovládal její obyvatele kybernetickými implantáty (tzv. Bolts) a obrovskou armádou syntetických vojáků nazývaných The Order.

Hráči se budou pohybovat napříč čtyřmi unikátními regiony, poznají nové i známé postavy (vrací se třeba Claptrap, Moxxi i Zane) a najdou spojence, kteří se přidají k jejich revoluci. Součástí hry je i nový osobní vozidlový systém. Hráči si mohou přivolat vlastní Digirunner a projíždět jím rozlehlým terénem.

Výzbroj, jakou si tahle série zaslouží

Loot systém dostal pořádnou injekci kreativity. Zbraně přicházejí od osmi výrobců, někteří staří známí, jiní úplně noví. A díky systému „Licensed Parts“ lze kombinovat vlastnosti různých značek do jednoho kusu vybavení. Tím ale inovace nekončí.

Naprostou novinkou je tzv. „ordnance“ slot. Ten nahrazuje tradiční granátový slot a dává hráči na výběr: buď granát, nebo těžká zbraň jako raketomet. Nezní to jako vylepšení? Tak pozor, ordnance zbraně používají cooldown místo munice. Takže místo toho, abyste granáty šetřili „na bosse“, můžete jimi (či raketometem) ničit nepřátele kdykoliv – stačí chvíli počkat na opětovné nabití.

Navíc jsou tu nové typy vybavení: Enhancement slot umožňuje přidávat zbraním pasivní bonusy podle výrobce, zatímco Rep Kit nabízí podpůrné efekty jako léčení nebo dočasné buffy.

Multiplayer pro každého

Borderlands 4 byl od začátku navržen pro kooperativní hraní. Gearbox přepracoval systém připojení, takže se hráči mohou snadno spojit online, zůstat ve skupině i při změně herních režimů a užít si sdílené dobrodružství. Loot je instance-based (každý hráč má svůj vlastní), levely se dynamicky přizpůsobují a obtížnost lze nastavit individuálně – ideální pro partu různě zkušených hráčů.

Kdy to vyjde?

Borderlands 4 dorazí 12. září 2025 na PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC (Steam a Epic). Verze pro Switch 2 bude následovat později během roku. A proč ten posun z původního data? Podle Randyho Pitchforda (zakladatel Gearboxu) má studio „naprostou důvěru v současný vývojový plán a rychlost odstraňování bugů“.

reklama

reklama

spot_img

Články

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

Novinky

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

reklama

spot_img

reklama

reklama