1.6 C
Czech
Středa, 26 listopadu, 2025

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

reklama

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

První velkou atrakcí jsou noví Vault Hunters. Zatím známe jen dvě ze čtyř nových postav, ale i ty působí dost slibně. Vex je Siréna, která si hraje s nadpřirozenou energií a umí vyvolat smrtonosné stíny jako své společníky. Rafa je bývalý voják společnosti Tediore, vybavený experimentálním exo-oblekem, který mu umožňuje okamžitě vytvářet zbraně přímo v boji.

Každý z nových hrdinů má tři hlavní schopnosti, pasivní stromy dovedností a vlastní „capstone“ schopnosti, které dodávají hlubší strategii do výběru stylu hraní. Skill tree systém je údajně ten nejpropracovanější, jaký kdy série nabídla.

Planeta Kairos: kyberpunkové peklo pod nadvládou Timekeeper

Děj se odehrává na nové planetě Kairos – propojené, masivní krajině, kde vládne záhadný tyran známý jako Timekeeper. Tento záporák tisíce let udržoval planetu skrytou, ovládal její obyvatele kybernetickými implantáty (tzv. Bolts) a obrovskou armádou syntetických vojáků nazývaných The Order.

Hráči se budou pohybovat napříč čtyřmi unikátními regiony, poznají nové i známé postavy (vrací se třeba Claptrap, Moxxi i Zane) a najdou spojence, kteří se přidají k jejich revoluci. Součástí hry je i nový osobní vozidlový systém. Hráči si mohou přivolat vlastní Digirunner a projíždět jím rozlehlým terénem.

Výzbroj, jakou si tahle série zaslouží

Loot systém dostal pořádnou injekci kreativity. Zbraně přicházejí od osmi výrobců, někteří staří známí, jiní úplně noví. A díky systému „Licensed Parts“ lze kombinovat vlastnosti různých značek do jednoho kusu vybavení. Tím ale inovace nekončí.

Naprostou novinkou je tzv. „ordnance“ slot. Ten nahrazuje tradiční granátový slot a dává hráči na výběr: buď granát, nebo těžká zbraň jako raketomet. Nezní to jako vylepšení? Tak pozor, ordnance zbraně používají cooldown místo munice. Takže místo toho, abyste granáty šetřili „na bosse“, můžete jimi (či raketometem) ničit nepřátele kdykoliv – stačí chvíli počkat na opětovné nabití.

Navíc jsou tu nové typy vybavení: Enhancement slot umožňuje přidávat zbraním pasivní bonusy podle výrobce, zatímco Rep Kit nabízí podpůrné efekty jako léčení nebo dočasné buffy.

Multiplayer pro každého

Borderlands 4 byl od začátku navržen pro kooperativní hraní. Gearbox přepracoval systém připojení, takže se hráči mohou snadno spojit online, zůstat ve skupině i při změně herních režimů a užít si sdílené dobrodružství. Loot je instance-based (každý hráč má svůj vlastní), levely se dynamicky přizpůsobují a obtížnost lze nastavit individuálně – ideální pro partu různě zkušených hráčů.

Kdy to vyjde?

Borderlands 4 dorazí 12. září 2025 na PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC (Steam a Epic). Verze pro Switch 2 bude následovat později během roku. A proč ten posun z původního data? Podle Randyho Pitchforda (zakladatel Gearboxu) má studio „naprostou důvěru v současný vývojový plán a rychlost odstraňování bugů“.

reklama

reklama

spot_img

Články

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

reklama

Novinky

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

reklama

spot_img

reklama

reklama